arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۲۰ دی ۱۳۹۶

طلاق توافقی

رای دادن هر دادخواستی در دادگاه می بایستی هزینه دادرسی پرداخت کرد و با توجه به این که امروزه دادخواست ها از طریق دفاتر الکترونیک قضایی ثبت می گردد هزینه ای نیز این دفاتر که بخش خصوص محسوب می شوند دریافت می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش افکارنیوز، هزینه های طلاق توافقی شامل چند مورد می شود که در ادامه خواهد آمد:

-رای دادن هر دادخواستی در دادگاه می بایستی هزینه دادرسی پرداخت کرد و با توجه به این که امروزه دادخواست ها از طریق دفاتر الکترونیک قضایی ثبت می گردد هزینه ای نیز این دفاتر که بخش خصوص محسوب می شوند دریافت می کنند.

طلاق توافقی

هزینه های ثبت دادخواست طلاق توافقی و طرح دعوا و دادخواست ها و خواسته های آن، از حیث هزینه دادرسی به دو بخش مالی و غیر مالی محسوب می شوند طلاق توافقی نیز یک خواسته غیر مالی نیز محسوب می شود. در حال حاضر هزینه دادرسی طلاق را می توانید از طریق لینک هزینه طلاق توافقی مشاهده کنید

– دستمزد وکیل طلاق توافقی در صورتی که هر دوی زوج و زوجه وکیل داشته باشند دستمزد دو وکیل که این کار را انجام می دهند با توجه به دادگاه صالح و شهری که باید دعوا در آن طرح شود و پیچیدگی کار تعیین می شود. ولی قیمت حدودی را می توان در بخش وکیل طلاق توافقی مشاهده کرد.

 

– حق الوکاله طلاق توافقی یا به بیان دیگر ملاک حق الوکاله وکیل برای طلاق توافقی هم بر طبق آیین نامه تعرفه حق الوکاله وکلای دادگستری، توافق وکیل و موکل است، همین دلیل است که اگر شما از هر وکیل در خصوص دستمزد او سئوال کنید قیمتی وتفاوت خواهد گفت همچنین طرفین می توانند فقط یک وکیل به همراه داشته باشند (برای یکی از زوج یا زوجه) و طرف دیگر خود در مراحل کار همراه بوده و حضور داشته باشد. گاهی یکی از طرفین وکیل داشته و از طرف دیگر می خواهد که وکیل خود را معرفی نماید تا با وکیل او برای انجام تشریفات طلاق، همراه و هماهنگ شود. در این صورت دستمزد وکیل در بخش حق الوکاله طلاق توافقی قابل مشاهده خواهد بود.

– گاهی سوال می شود که آیا این امکان وجود دارد که هر دوی زوج و زوجه به یک وکیل وکالت دهند و این یک وکیل کار هر دو را انجام دهد، پاسخ این است که خیر، برای انجام طلاق توافقی اگر هیچ یک نمی خواهند در مراحل دادگاه دخالت و حضور داشته باشند ، باید هر یک وکیل جداگانه داشته باشند ولی این امکان وجود دارد که در صورت توافق، هر دو به وکلای این دفتر وکالت، برای انجام اینکار اعطای وکالت نمایند که در این صورت دو وکیل از دفتر وکالت ما پروسه و تشریفات کار را انجام داده و در کمترین زمان، حکم طلاق را گرفته و بعد از ثبت آن، مدارک تحویل موکل می گردد.

– هزینه های ثبت طلاق در دفترخانه طلاق، به طور متغیر و کاملاً سلیقه ای است اما رنج عمومی آن از بخش هزینه طلاق توافقی درج شده است.

منبع:

http://talaghfori.ir