arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۳ - ۱۸ دی ۱۳۹۶

مقامات اروپایی: نشست پنجشنبه ظریف و اروپایی‌ها درباره «اعتراضات ایران» نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طبق گزارش خبرنگار وال استریت ژورنال در بروکسل، مقام‌‎های اروپایی گفتند که دیدار آتی محمدجواد ظریف با مقامات سه کشور اروپایی، درباره «اعتراضات» اخیر در ایران نخواهد بود.

به گزارش فارس، مقام‌های مستقر در بروکسل از تمرکز دیدار آتی وزیر خارجه ایران با مقام‌های اروپایی روی توافق هسته‌ای ایران خبر می‌دهند.

بامداد امروز دوشنبه وزیر خارجه آلمان در یک مصاحبه تاکید کرد که اتحادیه اروپا قرار است از «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران برای گفت‌وگو درباره ناآرامی‌های اخیر در این کشور دعوت کند.

«زیگمار گابریل» گفت: «با فدریکا موگرینی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) موافقت کردیم وزیر خارجه ایران را، در صورت امکان هفته آینده، دعوت کنیم» (جزئیات بیشتر).

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره دعوت موگرینی از ظریف برای برگزاری نشستی با حضور وزرای خارجه 3 کشور اروپایی (انگلستان، آلمان و فرانسه) خاطرنشان کرد: آنچه که در برخی رسانه‌های وابسته رژیم صهیونیستی و به عمد و با اهداف مشخص در این خصوص مطرح شد قلب واقعیت و دروغ بود، ما با اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی روابط سازنده و مستمری داریم و دیالوگ، تماس و گفت‌وگو با آنها به طور مرتب وجود دارد.

بهرام قاسمی اضافه کرد: این نشست در روزهای پایانی هفته جاری در روزهای پنجشنبه و جمعه و یا زودتر در مقر اتحادیه اروپا و در دفتر خانم موگرینی در بروکسل برگزار خواهد شد و مرتبط کردن این نشست با مسائل داخلی ایران و ربط آن با این سفر که منابع آن مشخص است و با اهداف کینه‌توزانه صورت گرفته است ،درست نیست (جزئیات بیشتر).

حالا در تازه‌ترین خبرها درباره نشست آتی وزیر خارجه ایران با موگرینی و سه وزیر اروپایی، یک خبرنگار روزنامه آمریکایی خبری به نقل از مقام‌های اروپایی منتشر کرد.

خبرنگار وال استریت ژورنال در بروکسل در توئیتر خود خبر داده که دیدار آتی وزیر خارجه ایران با وزرای اروپایی درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 خواهد بود.

«لورنس نورمن» نوشت: «مقام‌های اروپایی می‌گویند اگر جلسه هفته جاری بین جواد ظریف وزیر خارجه ایران و مقامات سه کشور اروپایی تایید شود، تمرکز این نشست روی توافق(هسته‌ای) ایران خواهد بود و نه اعتراضات و دیگر موضوعات».

این خبرنگار آمریکایی افزود: «(نمایندگان) اتحادیه راوپا و سه کشور اروپایی روز پنجشنبه با جواد ظریف درباره توافق هسته‌ای ایران دیدار خواهند کرد».

نظرات بینندگان