arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۲ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶

برای ماجراجویی در زمرد آسیا به تایلند سفر کنید

دیدنی‌های ویژه‌ی بانکوک خیلی زیاد است، یکی از تصویرهای همیشگی در همه‌جا از بانکوک منتشر می‌شود، بازارهای شناور است. بازارهایی که از جاذبه‌های گردشگری است و گردشگران ساعت‌ها را در این بازارها می‌گذارنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تکه‌ای از بهشت بر روی زمین در قاره آسیا همچون زمرد خودنمایی می‌کند که نام آن تایلند است. کشوری که یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا است و سالانه میلیون‌ها گردشگر را به‌خصوص در فصل‌های سرد دنیا به‌سوی خود جذب می‌کند.

آژانس مسافرتی مقتدرسیر تابان با برنامه‌ریزی ویژه شما را دعوت می‌کند تا با تور تایلند همراه شوید و این سرزمین زیبا و دیدنی را در خاطرتان ثبت کنید. اگر همین امروز فرصت حرکت و یا برنامه‌ریزی برای سفر را دارید می‌توانید از برنامه‌ی تور لحظه آخری تایلند استفاده کنید و به این سرزمین بروید.

بانکوک؛ شهر معبدهای دیدنی

زیبایی بی‌نظیر طبیعی در کنار معماری بی‌نظیر سنتی یکی از ویژگی‌هایی است که شاید کمتر در یک نقطه کنار هم جمع شود، اما این اتفاق در بانکوک پایتخت زیبای تایلند افتاده است. زیبایی معماری و جذابیت معبدهای این شهر آنقدر زیاد است که بخش زیادی از جاذبه‌های گردشگری این شهر را به‌خود اختصاص داده است. معبد پراکائو مهمترین معبد درون قصر سلطنتی تایلند است که آن را معبد بودای زمردین می‌نامند. در این معبد یکی از زیباترین مجسمه‌های بودا را می‌بینید . مجسمه‌ی بودای زمردین که جنس آن از سنگ یشم سبز رنگ است در حالت مراقبه در میان این معبد نشسته است. این مجسمه ۴۵ سانتی‌متر ارتفاع و ۳ لباس زرین مخصوص دارد که پادشاه تایلند برحسب تغییر فصل‌ها طی مراسمی رسمی لباس این مجسمه را عوض می‌کند.

برای ماجراجویی در زمرد آسیا به تایلند سفر کنید

 دیدنی‌های ویژه‌ی بانکوک خیلی زیاد است، یکی از تصویرهای همیشگی در همه‌جا از بانکوک منتشر می‌شود، بازارهای شناور است. بازارهایی که از جاذبه‌های گردشگری است و گردشگران ساعت‌ها را در این بازارها می‌گذارنند.

گردش در بازارهای شناور و خرید از روی قایق

Damnoen Saduak یکی از معروف‌ترین بازارهای شناور بانکوک است، به‌خصوص بعد از فیلم سینمایی جیمزباند حالا محل جذابی برای گردشگران شده است. این بازار فقط از ۷ تا ۱۱ صبح باز و البته بسیار شلوغ است. اما این بازار بسیار شلوغ، به همان اندازه هم زیباست و مطابق با همه‌ی تصاویر جذابی است که از بازارهای شناور بانکوک تا به امروز دیده‌اید.

به گزارش ویرلن؛ حتی اگر به خرید کردن علاقه ندارید یا احتیاجی هم ندارید، قایق سواری میان این جمع از قایق‌های رنگارنگ که هر کدام جنسی می‌فروشند فوق‌العاده است. اینجا ممکن است برای خرید خیلی مناسب نباشد اما برای گشت زدن در زیبایی‌های فرهنگ مردم این کشور و بودن در یکی از زیباترین بازارهای شناور دنیا، بهترین نقطه محسوب می‌شود.

برای ماجراجویی در زمرد آسیا به تایلند سفر کنید

 حالا که سراغ آداب و رسوم و فرهنگ مردم این سرزمین رفته‌اید حتما سری به رستوران‌ها بزنید و از غذاهای محلی تایلندی نوش جان کنید. شک نکنید، چون بررسی‌ها نشان داده که اکثر گردشگران از غذاهایی که در رستوران‌ها و یا حتی از دکه‌های غذافروشی خریده و خورده‌اند بسیار راضی هستند.برای همین به شما پیشنهاد می‌کنیم در بانکوک بهترین غذاهای خیابانی را میل کنید.

طعم خوش غذای تایلندی در دکه‌های خیابانی

اگر خیلی شک دارید که در ابتدا چه غذایی را امتحان کنید، به «یام نوا» فکر کنید. این غذا یک خوراک گوشت گوساله‌ی خوشمزه است که تایلندی‌ها آن را به عنوان یک سالاد می‌شناسند اما در واقع خودش یک وعده غذایی کامل است. در این غذا گوشت گوساله در فلفل، طعم‌دار و ترد و سپس با سیب‌زمینی پخته می‌شود تا با پیاز و نعنا و لیمو سرو شود و یک مزه‌ی ماندگار خلق کند. این غذا با ذائقه‌ی ایرانی‌ها بسیار هماهنگ است و قطعا از خوردن آن لذت می‌برید.

جشن آب در پاتایا؛ جنگ واقعی با تفنگ‌های آب‌پاش!

زمان این است که بانکوک را ترک کنید و میهمان یکی از جزایر بسیار دیدنی این کشور شوید. نزدیک‌ترین مقصد به بانکوک را  می‌توانید با تور پاتایا  ببینید.

پاتایا جزیره‌ی جشن‌ها و فستیوال‌های تایلند است و در هر روز و هر شب شما در هر نقطه از این شهر می‌توانید میهمان یکی از فستیوال‌های محلی آنها باشید. معروف‌ترین این فستویال‌ها، فستیوال آب پاتایا است.

برای ماجراجویی در زمرد آسیا به تایلند سفر کنید

هم‌زمان با برگزاری این فستیوال در واقع شهر یک جنگ آبی بزرگ شروع می‌شود که همه از پیر و جوان و زن و مرد در آن شرکت می‌کنند! این جشن که یکی از مراسم‌های سال نو هم محسوب می‌شود. اوایل تنها مربوط به تمیر کردن خانه و بردن آب برای در و همسایه بود تا به آن‌ها برای تمیز کردن خانه‌شان کمک کنند اما رفته رفته به این جشن پرسروصدا بدل شد که هر ساله تعداد زیادی توریست را به این شهر می‌کشاند.

اقامت در هتل‌هایی با امکانات یک شهربازی

اگر در فستیوال آب شرکت کردید و حالا نیاز به یک استراحت ویژه دارید. می‌توانید میهمان یکی از هتل‌های لوکس این شهر شوید.

Centara Grand Mirage یکی از زیباترین و جذاب‌ترین هتل‌های پاتایا است. در واقع شما وارد یک شهر پر از امکانات و تفریحات هیجان‌انگیز شدید که به‌طور قطع مایل نیستید آن را ترک کنید! اتاق‌های این هتلبا چوب‌های زیبا و به شکلی مدرن طراحی شده‌اند و در هر اتاق می‌توانید در بالکن‌های خوش‌منظره بنشینید و هم‌زمان هم از تصویر لذت ببرید و هم نسیم ملایم دریا البته یکی از ویژگی‌های ایده‌آل این هتل وجود محل‌های استراحت بیرونی آن است که در بخش‌های مختلف، با شکل و شمایل متفاوت بنا شده تا به راحتی بتوانید لحظاتی آرام را در تعطیلات سپری کنید. بهتر است استفاده از استخر، زمین‌های ورزشی متعدد، ۸ نوع رستوران بسیارعالی، زمین بازی کودکان و البته بازی‌های کامپیوتری برای نوجوانان را هم فراموش نکنید.

پوکت؛ زمرد رویایی تایلند

تفریح در هیچ نقطه‌ای از تایلند تما نمی‌شود، با تور پوکت به زمرد درخشان این کشور می‌رسید. جایی که شاید نام بهشت روی زمین را درست برای آن انتخاب کرده‌اند. به این جزیره با شن‌های سفید پناه ببرید و هر لذت و تفریحی را که دوست دارید در آب تجربه کنید را امتحان کنید. در این جزیره‌ی زیبا می‌توانید به کمک مربی سقوط آزاد را تجربه کنید و از هیجان نفستان بند بیاید. در هنگام سقوط آزاد به یک مربی متصل می‌شوید و در تمام طول مسیر تنها باید دست‌هایتان را باز می‌کنید و از منظره لذت می‌برید!

برای ماجراجویی در زمرد آسیا به تایلند سفر کنید

و یا می‌توانید از آسمان به زیر دریا بروید و در کنار زیباترین آب‌زیان دنیا غواصی کنید. آب‌های شفاف و صخره‌های زیبای پوکت برای غواصی فوق‌العاده‌اند. تورهای یک روزه‌ای که برای این کار در نظر گرفته می‌شود شامل آموزش‌های اولیه خواهد شد که کاملا شما را برای رفتن به زیر آب و دیدن شگفتی‌های آن آماده می‌کند.

جزایر شن‌های سفید ؛ جایی برای آرامش و تنهایی

شما می‌توانید از این جزیره‌ی زیبا به یک‌سری زیبایی‌های دیگر هم نزدیک شوید. جزایر فی‌فی، کرابی و سامویی هم همان ادامه‌ی بهشت روی زمنی هستند. مثلا اگر تصمیم گرفتید که چجند روزی را هم در سامویی اقامت کنید بدانید که شما ساکن جزیره‌ی شن‌های سفید و آفتاب سوزان شده‌اید. چاونگ معروف‌ترین ساحل ساموئی، ساحلی تمیز با شن‌هایی سفید رنگ است. چاونگ همانقدر که جان می‌دهد برای شنا کردن، جان می‌دهد برای حمام آفتاب گرفتن.

هنوز بخش زیادی از تفریحات و دیدنی‌ها تایلند مانده و شما می‌توانید با برنامه‌ریزی ویژه آنها را تجربه کنید. تنوع، جذابیت و آرامشی که در سفر به این کشور به‌دست می‌آورید آنچنان انرژی به شما می‌دهد که تا چند ماه سرشار از شادی و خرسندی هستید. برای همین بسیاری از ایرانی‌ها برای اینکه سال جدید را متفاوت‌تر از همیشه و با برنامه ی سفری جذاب شروع کنند همراه تور تایلند نوروز 97 شده‌اند تا این سال را با خاطره‌ای متفاوت آغاز کنند.