arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶

موحدی کرمانی: به مصباحی مقدم اهانت نکردم / صحبت‌های او مربوط به 15 سال قبل است

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: سخنگوی محترم جامعه روحانیت مبارز مورد اعتماد صددرصدی ما هستند و صحبت های ایشان مربوط به سابقه بیش از 15 سال قبل است؛ لذا بنده هیچ اختلاف نظری با ایشان ندارم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

موحدی کرمانی: به مصباحی مقدم اهانت نکردم / صحبت‌های او مربوط به 15 سال قبل است

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: سخنگوی محترم جامعه روحانیت مبارز مورد اعتماد صددرصدی ما هستند و صحبت های ایشان مربوط به سابقه بیش از 15 سال قبل است؛ لذا بنده هیچ اختلاف نظری با ایشان ندارم.

در پی انتشار اخباری درباره مذاکره جامعه روحانیت با مجمع روحانیون، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفتگویی با سایت جامعه روحانیت داشت که متن آن به شرح زیر است:

لازم می دانم به اطلاع مردم خوب و آگاه برسانم که اخیراً در دو روز گذشته یک مصاحبه ای با بنده انجام گرفت و در آن از بنده جوری سئوال شد که گویا درجامعه روحانیت بحث شده که جامعه روحانیت و مجمع روحانیون بنشینند و جلسه ای داشته باشند.

بنده جواب دادم که به هیچ وجه بحث و مذاکره ای در جامعه روحانیت نبوده ،بعداً این مصاحبه کننده گفت که آقای مصباحی مقدم اظهار کرده اند به این معناکه همچین مذاکره ای بوده و آقای مصباحی مقدم همین روزها این حرف را زده اند و بنده گفتم نه این طور چیزی نبوده و صحبتی در این زمینه نداشتیم.

و این طور منعکس کردند که خدای ناکرده بنده به آقای مصباحی مقدم اهانتی کردم که حرف ایشان صحیح نبوده است.

بعداً که با آقای مصباحی مقدم تماس گرفتم ایشان گفتند که در آن مصاحبه صحبت ها و سوابق بیش از 10 سال قبل را در مصاحبه گفته ام.

درجامعه در یک مقطعی زمزمه ای شد که بعضی از اعضاء می خواهند جداشوند و یک انشعابی به وجود آورند و بنده یادم هست که در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری ما جلسه ای داشتیم در ریاست جمهوری و در این رابطه معلوم بود می خواهد صحبتی شود.خدارحمت کند حاج احمد آقا هم در جلسه شرکت کردند و بو برده بودند که اختلافی به وجود آمده است و ایشان فرمودند بنده الآن از خدمت امام می آیم و امام مطلع شدند از این جلسه و فرمودند برو به آقایان بگو متحد باشند و اختلافی نباشد و همه با هم باشند.این پیامی بود که حاج احمد آقا از طرف امام به جامعه روحانیت آورد.بعد هم مقام معظم رهبری در زمینه وحدت روحانیت و روحانیون یک بحث مبسوطی داشتند و خدارحمت کند آقای هاشمی هم در این زمینه صحبتی کردند .البته یا ایشان فرمودند و یا مقام معظم رهبری که ما در جمعی که اینجا نشسته ایم همه را برادران خودمان می دانیم و همه باهم هستیم و هیچ اختلافی وجود ندارد.

بعضی از آقایان هم صحبتی کردند، اما متأسفانه یک نفر از آقایان که تقریباً یکی از مؤسسین مجمع روحانیون بود گفت که ما اختلاف نظر داریم هم در مسائل اقتصادی و شاید این را هم گفت که در مسائل سیاسی هم اختلاف نظر داریم .

ظاهراً این سابقه را آقای مصباحی مقدم در یک جلسه ای دیگر هم که در مدرسه شهید مطهری بوده است گفتند ولی بنده یادم هست که این جلسه در ریاست جمهوری هم بوده است.

آقای مصباحی مقدم اشاره به این توصیه ها ی امام و رهبری داشته اند که نظر ما وحدت است و ما می خواهیم انشعابی به وجود نیاید و مجمع روحانیونی شکل نگیرد و همه با هم باشیم (مربوط به بیش از 10 سال قبل).

بنده توصیه می کنم مصاحبه کننده خیلی دقت کند و نمی گویم که خدای ناکرده غرضی دارد ولی می گویم دقت کنند.این جوری که مصاحبه کننده سئوال کرد ، انگار همین چند روز از مجمع روحانیون در جامعه روحانیت مبارز بحثی بوده است و به برای همین بنده گفتم نه بحثی نبوده است.

لازم دانستم این مصاحبه را انجام دهم و روشن کنم که این مصاحبه ای که انجام گرفت و بنده گفتم بحثی نبوده است مربوط به این چند روز است و آقای مصباحی مقدم بحث سال های قبل که به بیش از 10 یا 15 سال می رسد را مطرح کردند.

تآکید می کنم که سخنگوی محترم جامعه روحانیت مبارز جناب آقای مصباحی مقدم مورد اعتماد صددرصدی ما هستند و هرچه ایشان نظر بدهند مورد تأیید بنده هست و هیچ اختلاف نظری هم در این زمینه وجودندارد.

نظرات بینندگان