arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶

معاون شهردار تهران: مخالف اسنپ نیستیم اما این سیستم پیوندی با شهرداری ندارد/ طبق قانون مسئول جابجایی مسافر در شهر، شهرداری است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از برنامه ریزی برای راه اندازی حط 7 متروی تهران خبرداد و گفت: برای راه اندازی خط 7 با اعتبار 370 میلیارد تومان نیاز است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون شهردار تهران: مدل دوچرخه سواری دو قسمته خواهیم داشت / راه اندازی خط 7 با اعتبار 370 میلیارد تومان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از برنامه ریزی برای راه اندازی حط 7 متروی تهران خبرداد و گفت: برای راه اندازی خط 7 با اعتبار 370 میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش خبرنگار سرویس شهری «انتخاب»، پورسید اقایی در جلسه امروز شورای شهر تهران درباره راه اندازی خط 7 متروی تهران گفت: برنامه راه اندازی خط تهیه و تنظیم شده است برای نمونه سیستم برق رسانی، مخابرات و سیگنالینگ تا اردیبهشت ماه و هواکش ها تا خرداد ماه نصب و تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی مجدد این خط370 میلیارد تومان اعتبار لازم است، تاکید کرد: با هماهنگی معاونت اقتصادی شهرداری با بانک شهری، 100 میلیارد تومان آن از بانک شهر در قالب واگذاری زمینی به این بانک تامین خواهد شد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه طرح جامع تهران نیاز به بازنگری دارد، گفت: با رایزنی با دانشگاه های این طرح سال آینده در 18 مسیر بازنگری خواهد شد.

پورسیدآقایی با بیان اینکه تهران مانند شهرهای اروپایی فلت یا خوش اب و هوا نیست که یک مسیر یکپارچه تعریف نشده است، اعلام کرد: باید بخش اول و اخر سفر با دوچرخه صورت گیرد در این میان باید حمل و نقل عمومی از جمله مترو و بی ار تی را توسعه دهیم . از این رو مدل دوچرخه سورای دو قسمته خواهیم داشت برای این کار ایستگاه های مترو به پارکینگ دوچرخه مجهز شده اندو در چهار منطقه 6، 7، 11 و 12 به صورت پایلوت اجرایی خواهد شد.

او درباره اینکه چرا شهرداری درباره اسنپ مخالف است باید بگویم ما مخالف نیستیم زیرا بهره وری مسافر را افزایش داده و با این سیتسم ها مساله کمبود پارکینگ را برطرف کرده است اما طبق قانون مسئول جابجایی مسافر در شهر برعهده شهرداری است اما این سیستم پیوندی با ما ندارد و تعداد زیادی شرکت اینترنتی شکل گرفته است که بیش از 22 شرکت اینترنتی تاکسیرانی است.

وی با بیان اینکه این شرکت ها عوارض برای شهر دارند، تاکید کرد: نگرانیم که رانندگان این شرکتها تحصن کنند و بحران های اجتماعی را شاهد باشیم. ما اطلاعی از وضعیت این خودروها نداریم از این رو نظارتی بر خودرو و راننده نداریم از طرفی تلاش کردیم که نوسازی تاکسیرانی را انجام دادیم و تا پایان سال روند نوسازی تکمیل خواهد شد اما با وجود این خودورها که خودروهای قدیمی است تمام تلاش ها برباد رفت. ما کمتر از 80 هزار تاکسی داریم اما تعداد خودروهای این شرکتها سه برابر است که سن فرسودگی بالایی دارند.

معاون شهردار تهران اعلام کرد: ما از این سیستم استقبال می کنیم اما باید ضوابطه مند و کنترل شوند و این جز الزامات قانونی ما است و در صورت همکاری با ما مخالفتی نخواهیم داشت البته آیین نامه مشترکی را تنظیم کردیم تا نحوه کنترل و مجوز این شرکتها ساماندهی شود.

وی درباره موتورسیکلت ها و خودروهای فرسوده نیز اعلام کرد: سن فرسودگی كاميون ها ٢٠ سال است و اين درحالی است كه ما از سازمان محيط زيست خواسته ايم كه براساس قانون هوای پاك سن فرسودگی كاميون به ١٥ سال كاهش يابد. متاسفانه در مورد موتورسيكلتهای كاربراتوری قانون پلاک گذاری را باید ممنوع كرد اما وزارت صنعت به دولت فشار آورد كه موتورهای روی دست مانده شان را مجددا شماره گذاری كنند.

وی اعلام کرد: برای برقی كردن يک ميليون موتورسيكلت ٢٥٠٠ ميليارد تومان اعتبار لازم است كه با وجود كمبود اعتبارات اين مهم محقق شدنی نيست.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید
نظرات بینندگان