arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۶

امام جمعه اهواز : مدتي است آنچه از اینجا به مركز منتقل مي شود فقط ریزگرد و قطعی برق است / اين پيامهاي منفي يعني افزايش مهاجرت و فرار سرمایه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آيت الله سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز در همايش  بزرگداشت روز ملي صنعت و معدن و تجارت با بيان اينكه بخش صنعت و معدن زواياي متفاوتي دارد بيان كرد: آنچه كه در بخش صنعت اهميت دارد و سودي كه براي جامعه دارد اولين مسئله ايجاد اشتغال است.

این استاد حوزه و دانشگاه  با بيان اينكه عمل صالح در زمان ما ايجاد شغل است نه شغل كاذب دولتي يا آزاد افزود: شغل كاذب دولتي زماني كه در اداره اي نياز به ١٠نفر است ولي ١٥ نفر استخدام مي كند ايجاد مي شود. شغل كاذب آزاد هم در جامعه ما بسيار فراوان است و هم صحيح نيست و هم نمي توانيم با آن ها برخورد كنيم. براي من به عنوان يك شهروند اهوازي باعث شرمندگی  است كه در شهر اهواز مركز استان خوزستان با اين ثروت عظيمش شغل هاي كاذب را ببينيم. 
 
امام جمعه موقت اهواز با بيان اينكه ايجاد شغل بالاترين عبادت در جامعه مي باشد تصريح كرد: بايد قوانين متغير و دست و پا گير و ناکارآمد و غیرموثر  و قوانيني كه به هيچ وجه ايجاد امنيت براي سرمايه گذار ندارد را به قوانين ثابت  تبديل كنيم، خوشبختانه اين امر در اين دولت اتفاق افتاده است. آنچه كه نياز است ثبات در بخش صنعت و صادرات است.
 
حسن زاده يادآور شد: مدتي است متاسفانه آنچه كه از استان خوزستان به مركز منتقل مي شود فقط پيام هاي منفي مانند ريزگردها، قطعي برق، انتقال آب، گرماي هوا… است. اين پيام هاي منفي يعني چي؟؟ يعني افزايش مهاجرت از استان خوزستان و كاهش جذب سرمايه. در اين زمان فرار سرمايه از استان اتفاق مي افتد. 
 
امام جمعه موقت اهواز با بيان اينكه بايد ارائه تسهيلات در صنعت افزايش يابد گفت: آنچه كه مشكلات طبيعي استان است با دادن اين تسهيلات بيشتر شود. قوانين دست و پاگير بايد كمتر شود، با اين عوامل طبيعي هزينه هاي توليد به بالا مي رود. باید این نقصان  را از راه هاي ديگر جبران كنيم. سرمايه گذار كارخانه خود را با وجود اين گرد و غبار و موانع ديگر در اين استان احداث نمي كند به استان هاي ديگر اين سرمايه را منتقل مي كند.
 
وي با اشاره به اينكه در بحث كالاهاي داخلي دو مسئله مهم براي مصرف كنندگان يعني قيمت و كيفيت وجود دارد بيان كرد: اگر مصرف كننده ببيند كالاي خارجي هم از نظر كيفيت و هم قيمت از كالاي داخلي مناسب تر است از كالاي خارجي استفاده مي كند، بخشي از اين مسئله به فرهنگ توليد ما  برمي گردد. نمي توانيم با تبليغ به مقابله با كالاي خارجي برويم. بايد كاهش هزينه توليد و ارتقاي كيفيت را دستور كار قرار دهيم.
 
وي افزود: از صنعتگران تشكر مي كنم كه سرمايه خود را در اين استان به كار بستند و هم به علت موانعي كه در كار صنعتگران وجود دارد و ما نتوانستيم اين موانع را برطرف كنيم عذرخواهي مي كنم. 
 
حسن زاده عنوان کرد: قوه مجريه و هيات دولت آمادگي كامل را براي خدمت به استان خوزستان دارند بايد از اين موقعيت استفاده كنيم. بخش مهمي از اين توجه در بخش خصوصي بايد تجلي پيدا كند.
 
امام جمعه موقت اهواز اظهار داشت: اگر تمام مسئولين، بخش خصوصي و مردم تمام جناح ها نزاع ها را كنار بگذاريم و همه دست به دست هم دهيم و براي آباداني استان باز هم وقت كم است. 
 
 
وی در پایان گفت: اميدواريم كه استان خوزستان در اين دوره رياست جمهوري روحاني دچار تحولاتي شود. نگاه به اين استان نبايد نگاه دست چندم باشد.
 
منبع : راه دانشجو

نظرات بینندگان