arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۱۰ آبان ۱۳۹۶

شصت و سومین مراسم سالگرد انقلاب الجزایر در تهران برگزار شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شصت و سومین مراسم سالگرد انقلاب الجزایر امروز در محل اقامت عبدالمنعم احریز سفیر الجزایر در تهران برگزار شد. این مراسم با حضور سفرای خارجی در تهران و شماری از مقامات جمهوری اسلامی ایران همچون عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

عبدالمنعم احریز با سخنرانی در این مراسم اظهار داشت: حضور شما را در خانه الجزایر خوشامد عرض نموده و از اینکه در جشن و شادی ما به مناسبت شصت و سومین سالروز انقلاب شکوهمند الجزایر حضور یافته اید بسیار ممنون و سپاسگزارم. ضیافت امروز ما بیش از هر چیز نشانه پیوند دوستی و محبت و روابط استوار میان الجزایر و مهمانان گرامی آن است.
 
وی افزود: انقلاب شکوهمند و آزادی بخش الجزایر رمز پیروزی و نماد آزادی است. همچنین به عنوان یکی از مراحل سرنوشت ساز تاریخ معاصر و پس از ۷ سال نبرد بی امان در سال ۱۹۶۲ به آزادی و استقلال الجزایر انجامید. این جنگ هفت ساله یک میلیون و ۵۰۰ هزار شهید برجا گذاشت. شهیدان صالحی که پرچم الجزایر را برافراشتند و شکوه جاودانگی نصیبشان باد. در تمام مدت آن ۱۳۲ سال استعمار که با به کارگیری انواع سلاح ها و شیوه های مختلف شکنجه در پی نابودی ارکان دولت الجزایر و هویت ملی آن بود، الجزایر لحظه ای از مقاومت باز ننشست. انقلاب اول نوامبر بسیاری از ملت های مظلوم در سراسر جهان را بر آن داشت تا خود را از چنگال استعمار غیر انسانی رها کنند، همچنان که همیشه و هنوز الگوی هر انسان مبارزی است که در مسیر آزادی و ظلم ستیزی می جنگد.
 
سفیر الجزایر در تهران خاطرنشان کرد: مطابق اصول انقلاب الجزایر، خواستار احترام به حاکمیت ملی هر کشور و عدم مداخله در امور داخلی آن و حل مسالمت آمیز اختلافات و حمایت از ملت ها در مسیر رقم زدن سرنوشت خود است. کشور الجزایر در یک فضای مملوء از احترام متبادل و رعایت منافع دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران روابط همکاری برادرانه ای در زمینه های مختلف برقرار کرده است. مثلا در زمینه سیاسی در کنار حس تفاهم و اعتماد میان طرفین گفتگوها و مذاکرات مداوم میان مسئولین دو کشور به صورت رسمی یا در حاشیه جلسات نشست ها، همایش های بین المللی و منطقه ای انجام می گیرد و در همین جا است که دو کشور دیدگاه های خود را نسبت به بسیاری از مسائل در میان می گذارند.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین روابط ما در حوزه فرهنگ نیز موفقیت آمیز و قابل تحسین است همکاری دو کشور در راستای برگزاری چندین رویداد فرهنگی همچون هفته فرهنگی الجزایر در دسامبر ۲۰۱۶ در تهران تبلوری از همین روابط فرهنگی موفق است. آخرین نمونه این همکاری ها برگزاری رویداد فرهنگی سینمای الجزایر در جولای گذشته بود که به مناسبت پنجاهمین سالروز استقلال الجزایر در موزه هنرهای معاصر تهران و با مشارکت برادران ایرانی برگزار شد. کشور الجزایر در نظر دارد که در پایان سال جاری و به مناسبت انتخاب شهر مقدس مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام یک فعالیت فرهنگی شایسته تنظیم نماید.
 
عبدالمنعم احریز اعلام کرد: تلاش های دو کشور برای بهبود و افزایش سطح همکاری اقتصادی نیز به موازات دیگر بخش ها ادامه می یابد چرا که در شرایط کنونی جهان، اقتصاد به عنوان یک رکن اساسی برای هر دو کشور دارای اهمیت و اولویت است. جلسه آینده کمیته پیگیری روابط دوجانبه نیز فرصتی برای ارزیابی وضعیت اقتصادی موجود و طرح ریزی برای همکاری دوجانبه به مناسبت سومین دور کمیته عالی مشترک میان ایران و الجزایر است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان