arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۱۰ آبان ۱۳۹۶

کشته و زخمی شدن بیش از 180 شبه نظامی وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی در یمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 در پی عملیات نظامی گسترده ارتش یمن، کمیته های مردمی و داوطلبان قبایل علیه مواضع و مراکز تجمع مزدوران عربستان در ساعات گذشته، شمار زیادی از آنها کشته یا زخمی شدند. 

به گفته یک منبع نظامی، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن حملات مزدوران سعودی را خنثی کردند و در پی آن، بیش از 180 نفر از مزدوران از جمله فرماندهان آنها کشته یا زخمی شدند. 
 
جنگنده های متجاوز سعودی نیز بیش از 16 بار به مناطق المناره، القرن، الصافح و یام در منطقه نهم حمله کردند. 
 
به گفته این منبع، از جمله کشته شدگان این عملیات، فرمانده تیپ موسوم به حفظ صلح در محور نهم و ادریس الدمینی فرمانده گردان یکم تیپ 139 و ابراهیم بلغیث یکی از فرماندهان، هستند. 
 
خودروی زرهی بی ام پی و تجهیزات نظامی دیگر و توپ ضد هوایی 23 میلیمتری منهدم شد. همچنین تک تیراندازان 9 نفر از مزدوران را در مواضع مختلف این منطقه کشتند. در عین حال، در حملات گسترده ارتش و کمیته های مردمی به مواضع مزدوران سعودی در النهدین و التباب الحمر، شماری از آنها کشته و زخمی شدند. 
 
ارتش یمن و کمیته های مردمی با حملات توپخانه ای، مراکز تجمع مزدوران متجاوز را در بنی حیدان و بوابة صلب در حریب نهم هدف قرار دادند. 
 
عملیات پیشرفته و گسترده ارتش یمن، کمیته های مردمی و داوطلبان قبایل به منطقه جبل هان در استان تعز، به کشته و زخمی شدن بیش از 18 مزدور از جمله احمد الصاحفی از فرماندهان آنها و به غنیمت بردن تسلیحات متنوع منجر شد. همچنین 2 تن از مزدوران کشته و 7 تن دیگر در المخا زخمی شدند.
 
همچنین در عملیات پاکسازی جبل القوز در الکدحه در منطقه المعافر، شماری از مزدوران کشته و زخمی، و چند تن دیگر نیز اسیر شدند و تلاش مزدوران برای تحت کنترل گرفتن دوباره جبل القوز خنثی شد. 
 
از سوی دیگر، در حملات گسترده قهرمانان ارتش یمن، کمیته های مردمی و داوطلبان به مواضع مزدوران در عصیفره در منطقه الضباب، چند تن از آنها کشته و زخمی شدند. همچنین یک مرکز تجمع خودروهای زرهی آنها در جنوب غرب مفرق موزع نیز هدف قرار گرفت و یکی از مزدوران سعودی در وادی صاله کشته شد. 
 
در پی حمله به مواضع مزدوران سعودی در تبه المطار در منطقه صرواح استان مارب چند تن از آنها کشته و زخمی شدند. همچنین ارتش یمن و کمیته های مردمی با حملات توپخانه ای، مراکز مزدوران را در شمال صحرای میدی هدف قرار دادند. 
 
به گفته این منبع، تک تیراندازان 4 تن از مزدوران سعودی را در الساق در عسیلان استان شبوه و 3 تن دیگر را در وقز در المصلوب و وادی شواق در الغیل استان الجوف به هلاکت رساندند. 
 
عملیات غافلگیر کننده قهرمانان ارتش یمن، کمیته های مردمی و داوطلبان به مواضع مزدوران در وادی صقر در الساقیه در استان الجوف، منجر به کشته و زخمی شدن شماری از آنها شد. 
 
در حملات به مواضع مزدوران سعودی در جنوب کهبوب و همچنین توقف پیشروی آنان در شمال شرق همین منطقه، مزدوران سعودی متحمل خسارات و تلفات زیادی شدند. 
 
رسانه های سعودی به کشته شدن 3 تن از نظامیان خود در نجران اذعان کردند. 
 
ارتش یمن و کمیته های مردمی با حملات توپخانه ای، مراکز تجمع نظامیان سعودی در الشرفه، رقابة السدیس و دیگر مواضع در نجران و همچنین مراکز تجمع مزدوران را در سلاطح و شرق ذو رعین غربی هدف قرار دادند. 
 
تک تیراندازان دو تن از مزدوران را در گذرگاه الخضراء در نجران از پای درآوردند. همچنین مراکز تجمع نظامیان سعودی در مجازه و اسعر در عسیر هدف حملات توپخانه ای قرار گرفت. 
 
از سوی دیگر، یگان موشکی مراکز نظامیان سعودی و تجهیزات آنها را در جبل العزه در جیزان، با استفاده از موشک‌های کاتیوشا موشک باران کرد که به شعله ور شدن آتش و فرار گروهی نظامیان منجر شد. در عین حال، مراکز تجمع نظامیان سعودی در الفریضه و المعنق هدف حملات توپخانه ای قرار گرفت.
 
منبع : صدا و سیما
برچسب ها: یمن ، سعودی
نظرات بینندگان