arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۶ - ۱۰ آبان ۱۳۹۶

مازنی: چارچوب‌های قانونی در مورد اکران فیلم و کنسرت‌ها رعایت شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت رعایت چارچوب‌های قانونی موجود در حوزه اکران فیلم و کنسرت‌های موسیقی گفت که اگر قانون دراین زمینه رعایت نشود سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام احمد مازنی درباره برخی مشکلات مربوط به اکران فیلم ها و همچنین کنسرت‌های موسیقی اظهار داشت: من برای مسائل کشور هیچ راهی جز عمل به قانون نمی بینم. قانون باید فصل الخطاب باشد و اگر نقصی است قوه قانون گذاری از مسیر خود قانون را اصلاح کند.

مازنی: چارچوب‌های قانونی در مورد اکران فیلم و کنسرت‌ها رعایت شود

وی افزود: من فکر می‌کنم در حوزه سینما و موسیقی خلاء قانونی نداریم و قانونمان کم نقص است. از نظر ساز و کار بررسی فیلم‌ها شرایط مناسبی داریم و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی این حوزه افراد معتبر و قابل قبولی هستند. البته بخشی از کار به کسانی بر می گردد که در حوزه تولید آثار سینمایی نقش دارند. در شرایط فعلی نگاه گیشه‌ای حاکم شده و این آفت تئاتر را هم تهدید می کند و تئاتری که باید فاخر باشد به سمت گیشه ای شدن پیش می رود که اهالی تئاتر بر این امر بی‌ تاثیر نیستند.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: نگاه مسئولان کشور اعم از مقامات اجرایی و کسانی که باید بودجه را تعیین کنند و همچنین مسئولان بخش‌های نظارتی مثل مجلس، قوه قضاییه و دستگاه‌های دیگر و حتی کسانی که مستقیما مسئولیت ندارند در این زمینه تاثیر گذارند. برخی به تعبیر خودشان طلبه هستند اما صاحب تریبون هستند.

مازنی ادامه داد:‌ امام جمعه ها و کسانی که دغدغه‌های دینی و مذهبی دارند باید بنا بر این بگذارند که به قانون اصالت بدهند. به هر حال قانون جمهوری اسلامی قانون اسلام است و اگر نقصی در قانون وجود دارد باید آن را از مسیر خود اصلاح کنیم.

این عضو کمسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه وزارت ارشاد ساز و کار مناسبی در بخش موسیقی دارد، خاطرنشان کرد: برای صدور مجوز کنسرت‌ها آیین‌نامه و چارجوب‌هایی است که باید طبق آن عمل شود اما اشخاص حقیقی و حقوقی صاحب تریبون باید در بخش مربوط به کنسرت نگاهشان قانونی باشد در غیر این صورت سنگ روی سنگ بند نمی شود و اگر ما در این حوزه قانون را رعایت نکردیم نمی توانیم توقع داشته باشیم دیگران در حوزه‌های مهم‌تر قانون را رعایت کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان