arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۰۴ آبان ۱۳۹۶

معاون وزیر کشور: شهرداری‌ها را نمی‌توان با اتکا به اعتبارات دولتی اداره کرد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور گفت: شهر و شهرداری را دیگر نمی‌توان با اتکاء به اعتبارات دولتی که حکم مسکّن را دارد، اداره کرد و لازم است شهرداران و اعضای شوراها به فکر شناسایی مزیت‌های شهر و منطقه خود به منظور تعریف درآمدهای پایدار و جذب سرمایه گذار باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور گفت: شهر و شهرداری را دیگر نمی‌توان با اتکاء به اعتبارات دولتی که حکم مسکّن را دارد، اداره کرد و لازم است شهرداران و اعضای شوراها به فکر شناسایی مزیت‌های شهر و منطقه خود به منظور تعریف درآمدهای پایدار و جذب سرمایه گذار باشند.

سید محمدعلی افشانی که در دیدار شادمهر کاظم زاده نماینده شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی روسای شوراها و شهرداران این حوزه انتخابیه سخن می گفت، از پیگیری های وزارت کشور برای افزایش سهم شهرداری ها از اعتبارات قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس خبر داد و گفت: این اعتبارات در عمل نمی تواند باعث تحولات عمده عمران و آبادانی شهرها شود.

وی با بیان اینکه بخش‌هایی از مشکلات فعلی کشور به بی توجهی نسبت به برنامه ریزی علمی بازمی گردد، افزود: اینکه بسیاری از شهرداری های کشور بخش اعظم درآمد خودرا صرف پرداخت حقوق می کنند، قابل قبول نیست و عملا مشکلات اداره شهر را برطرف نمی سازد.

افشانی در ادامه با بیان اینکه در همان مناطق و شهرهایی که درحال حاضر فکر می‌کنید در آنها هیچ درآمدی نیست، درآمد خوبی وجود دارد و باید آنها را شناسایی کرد، تاکید نمود: اعضای شوراها و شهرداران باید به این نکته برسند که با اعتبارات اندک دولتی و پول نفت نمی توان شهرها را به نحو مطلوب و مطابق انتظارات مردم اداره کرد.همچنین شورا و شهرداری باید همواره در جامعه امید ایجاد نمایند تا بتوانند برای پیشبرد برنامه ها و اجرای پروژه ها سرمایه گذاران را جذب و مشارکت های مردمی را افزایش دهند.

وی با اشاره به طبیعت بکر و جاذبه های گردشگری استان ایلام، صنایع دستی، محصولات باغی وکشاورزی، منابع آبی و نیروی انسانی کارآمد و سخت کوش و بانوان هنرمند آن گفت: در صورت سرمایه گذاری برای ایجاد بازارچه های محلی به منظور ارایه صنایع دستی و محصولات بومی منطقه، درآمد خوبی نصیب شهرداری‌ها می‌شود و باید به این موضوع با توجه به تاثیر آن در ایجاد درآمد و اشتغال توجه ویژه شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور همچنین بر برنامه ریزی در خصوص تقویت زیرساخت‌های گردشگری نظیر توسعه بوم گردی و ایجاد مجتمع های رفاهی با توجه به حضور زائران اربعین حسینی در استان ایلام و استفاده از ظرفیت‌های متنوع اینترنت برای تقویت تولید، اطلاع رسانی، بازاریابی و فروش محصولات شهرهای کوچک و روستاها تاکید کرد.

وی با ذکر نمونه‌ای از درآمدزایی در قشر محروم در استان فارس، گفت: بانک‌ها موظف شدند به افراد تحت پوشش کمیته امداد که می‌خواهند از پنل‌های خورشیدی استفاده و انرژی پاک تولید کنند تا سقف 30 میلیون تومان وام اعطا کنند و خانوارهای بدون درآمد با دریافت این وام در حال حاضر ماهیانه 850 هزار تومان درآمد خالص با فروش هر یک ساعت 5 کیلو وات برق به وزارت نیرو کسب می‌کنند.

افشانی همچنین بر اجرای هرچه سریع تر طرح تصفیه پساب های شهری و بازگشت آن به آبیاری فضای سبز و صنعت در صورت وجود تاکید کرد.

در این جلسه کاظم زاده و چند نفر از روسای شوراها و شهرداران این حوزه انتخابیه مسائل و مشکلات مربوط به شهرداری ها و مدیریت شهری را بیان کردند که برخی از آنها شامل ضرورت حمایت از شهرداری های کوچک و تازه تاسیس، تامین ماشین آلات مورد نیاز شهرداری ها، رفع مشکلات استخدامی کارکنان شهردارها و تسریع در تبدیل وضعیت آنان و در نظرگرفتن دهلران به عنوان یکی از مرزهای زایران اربعین حسینی در سال آینده بود.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، در این دیدار گزارشی از کمک‌های دولتی به شهرداریهای حوزه انتخابیه مذکور نیز ارائه شد.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید

        

برچسب ها: شهرداری ، دولت
نظرات بینندگان