arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۶

توضیح عضو شورای شهر اهواز در خصوص گزینه‌های جابه‌جایی منازل پرخطر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه نمایندگان خانوارهای منبع آب تاکنون در خصوص جابه‌جایی به نتیجه نرسیده‌اند، گفت: اگر نمایندگان خانوارهای ساکن مناطق پرخطر منبع آب تا هفته آینده در خصوص محل جابه‌جایی به نتیجه نرسند، استاندار خوزستان و شهردار اهواز در ین خصوص تصمیم لازم را می‌گیرند.

اسکندر لطفعلی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازدید میدانی اعضای شورای شهر اسلامی اهواز از شیرین‌شهر جهت بررسی امکان سکونت خانوارهای ساکن در مناطق پرخطر منبع آب در این شهر، اظهار کرد: نمایندگان مردم منبع آب نیز از شیرین‌شهر بازدید کرده‌اند ولی جهت سکونت در این شهر به توافق نرسیده‌اند.

وی با بیان اینکه تنها دو گزیه شیرین‌شهر و شهر رامین برای جابه‌جایی منازل پرخطر وجود دارد و امکان اسکان این خانوارها در مناطق دورن شهر اهواز وجود ندارد، افزود: نمایندگان مردم ساکن در مناطق پرخطر منبع آب شهر رامین، منطقه سپیدار یا یکی از مناطق اهواز را جهت سکونت در نظر دارند ولی تاکنون به تصمیم نهایی نرسیده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به مزایای شیرین‌شهر برای جابه‌جایی منازل در معرض خطر خاطرنشان کرد: وجود سرویس رایگان رفت و برگشت از شیرین‌شهر به اهواز و وجود امکانات درمانی و مدرسه از مزایای شیرین‌شهر هستند. همچنین اشتغال این افراد که بیشتر کارگران ساختمانی هستند، در شیرین‌شهر فراهم است.

لطفعلی‌زاده بیان کرد: در مقابل شهر رامین ‌از مدرسه، خدمات درمانی و سرویس رایگان جهت رفت و برگشت از شهر رامین‌ به اهواز برخوردار نیست ولی از جهتی به ملاثانی نزدیک است و مردم ساکن این شهر می‌توانند از خدمات ملاثانی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه منازل پرخطر منبع آب باید هر چه سریعتر تخلیه شوند، گفت: اگر نمایندگان مردم منبع آب تا اواخر هفته جاری یا هفته آینده در خصوص محل جابه‌جایی به نتیجه نرسند، استاندار خوزستان و شهردار اهواز تصمیم لازم را می‌گیرند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: در حال حاضر استاندار خوزستان به 15 خانوار ساکن مناطق پرخطر منبع آب که در اولویت قرار دارند، 12 میلیون تومان کمک کرده‌اند و قول داده‌اند تا از وزارت کشور برای کلیه 84 خانوار ساکن در این محدوده این مبلغ را تهیه کنند تا مناطق پرخطر خالی از سکنه شوند.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید

        

برچسب ها: شورای شهر ، اهواز
نظرات بینندگان