arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶

حذف آزمایش خون از روند اخذ ویزای ایران در افغانستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

افخمی گفت: آزمایش خون از روند اخذ ویزای جمهوری اسلامی ایران حذف شد. این موضوع امروز در نشست هم اندیشی بازرگانان و روسای اتحادیه های بازرگانی افغانستان و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات توسط افخمی سرکنسول  جمهوری اسلامی ایران در هرات بیان شد.
 
افخمی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات ضمن خوشامدگویی به حاضرین نوید لغو آزمایش خون از روند صدور ویزای جمهوری اسلامی ایران را داده و افزود: از  امروز اخذ آزمایش خون را از اخذ روادید جمهوری اسلامی ایران حذف کردیم و دیگر نیازی به انجام آزمایش خون نیست و محدودیت های صحی قبلی برداشته شده است  .
 
او افزود هدف از نشست هم اندیشی امروز تقویت و ارتقا روند تجاری بین دو کشور هم دین و همزبان است، لذا آمادگی داریم تا نهایت تلاش مان را انجام دهیم که سطح تجاری میان دو کشور افزایش بیشتری پیدا کند .سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات اضافه کردند که در کمیته های مشترک اقتصادی که ایجاد شده بسیاری از مشکلات تجاری مرتفع گردیده و تلاش خواهیم کرد تا تمامی مشکلات بازرگانان را در همین کمیته ها و کمیسیون ها مطرح و راه حل های مناسبی برای مشکلات تعریف کنیم.
 
او از روند صدور ویزا به بازرگانان یاد کرده و گفت که هر روز به تجار و بازرگانان ویزا صادر میشود و تلاش می کنیم تا این روند را تسهیل بخشیم و حجم صدور ویزا را افزایش دهیم و لذا از تمامی اتحادیه ها صمیمانه دعوت میکنم تا در جهت کاهش روند  بروکراسی اداری گام برداشته تا روند صدور ویزا به تجار سرعت بیشتری بگیرد . همچنین ایشان از منطقه آزاد چاه بهار یادکرده گفتند : پروژه چاه بهار یک پروژه ملی ایست و عزم جمهوری اسلامی ایران برآنست تا این بندر فعال گردد و از این طریق افغانستان را به آبهای آزاد منطقه وصل کنیم . 
 
در ادامه سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات به پروژه خط آهن خواف _ هرات اشاره نموده و افزود که : جمهوری اسلامی ایران دارای شبکه ریلی قطار است و ما علاقمند هستیم که افغانستان را به این شبکه ریلی وصل کنیم و اکنون این پروژه در حال اجراست و تا ایستگاه غوریان تکمیل شده است و میتواند قطار رفت و آمد کند .
 
او اضافه کرد که با افتتاح این خط قطار تحول عظیمی در اقتصاد افغانستان رخ خواهد داد و هزینه های حمل و نقلی تجار تا 50 % کاهش خواهد یافت .
 
سعد خطیبی رئیس اتاق های تجارت و صنایع از مسولان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بخش خدمات شبانه روزی شان به مردم هرات قدردانی کرد و گفت : از گذشته های دور مراودت های تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان برقرار بوده و روز به روز با تلاش مسئولان بر این روند افزده شده و جمهوری اسلامی ایران در این بخش صادقانه در کنار مردم افغانستان بوده و خدمت کرده است .
 
او همچنین از مشکلات فراروی بازرگانان به نا امنی در جامعه اشاره کرد و گفت : نا امنی محصول بیکاری در جامعه است و بیکاری باعث شده بسیاری از جوانان ما به گروه های دهشت افگن و باندهای مواد مخدر بپیوندند و لذا ما می بینیم که در خانه خدا کسانی که مشغول عبادت خدا بودند را مظلومانه به شهادت می رسانند و ما مطمئن ایم که این جنگ ها در باور مردم ما نیست و کسانیکه این جنگ ها رو رهبری میکنند هیچ اعتقادی به دین اسلام ندارند .
 
در ادامه او با تایید صحبت های افخمی در خصوص افتتاح بندر چابهار و خط آهن خواف _ هرات افزود که با افتتاح این پروژه های زیر بنایی انقلابی مثبت در تجارت منطقه و افغانستان رخ خواهد داد و همچنین بسیاری از تجار افغانی با سفر به منطقه آزاد چابهار در آنجا سرمایه گذاری نمودند و به دلیل فاصله کم این بندر با مرز های هرات هزینه های حمل و نقل کالاهای تجاری کاهش پیدا خواهد کرد .
 
حمیدالله خادم رئیس اتاق صنایع و معادن هرات نیز ضمن قدردانی از مسولان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت : صنعت ما با کمک جمهوری اسلامی ایران در هرات شروع یافت و با استفاده از تجربیات خوب جمهوری اسلامی ایران در بخش مواد خام و تکنولوژی توسعه یافته که هم اکنون بیتشر از دویست کارخانه فعال در پارک صنعتی هرات فعالیت میکنند و انشالله بزودی پارک دوم صنعتی را در هرات ایجاد خواهیم کرد .
 
خادم افزود : با ایجاد کارخانه جات در هرات آمار بیکاری سقوط کرده و تلاش خواهیم کرد تا با ایجاد شرکت های صنعتی اشتغال زایی را افزایش دهیم .
 
در ادامه، روسای اتحادیه ها و انجمن های فعال در هرات ضمن ارائه پیشنهادات و معرفی مجموعه خود به بررسی مشکلات و موانع موجود در سر راه روابط تجاری دو جانبه پرداختند و خواهان ادامه این نشست ها و گفتگو ها برای بررسی مشکلات و برداشتن موانع از سر راه بازرگانان این حوزه شدند.
نظرات بینندگان