arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۱ - ۱۸ مهر ۱۳۹۶

دیدار آتی ترکی فیصل با رئیس پیشین موساد درباره راهکار دوکشوری

شبکه خبری المیادین از دیدارآتی ترکی فیصل با رئیس پیشین موساد طی ماه جاری میلادی درباره راهکار دو کشوری در آمریکا پرده برداشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه خبری المیادین از دیدارآتی ترکی فیصل با رئیس پیشین موساد طی ماه جاری میلادی درباره راهکار دو کشوری در آمریکا پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، به نقل ازالمیادین، ترکی فیصل، شاهزاده عربستانی و رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان قرار است ماه جاری میلادی در نیویورک با افرایم هالیوی، رئیس پیشین موساد و بزرگترین جاسوس سابق اسرائیلی درباره مساله فلسطین و راهکار تشکیل دو کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

این دیدار یکی از دیدارهایی است که ماه جاری میلادی در چهار شهر بزرگ آمریکا برگزار خواهد شد و در همه این دیدارها تمرکز بر ایجاد مقدمات امنیتی قابل اجرا در چارچوب راه حل دو کشوری خواهد بود.

انجمن سیاست‌های اسرائیلی که سازمانی لیبرال و حامی طرح تشکیل دو کشور است دو کنفرانس یکی در تاریخ ۲۲ اکتبر در شهر نیویورک و دیگری در تاریخ ۲۹ اکتبر در لس‌آنجلس برگزار خواهد کرد.

همچنین دو حلقه گفتمان در واشنگتن در تاریخ ۲۴ اکتبر و در شیکاگو در روزهای ۲۵ و ۲۶ اکتبر برگزار خواهد شد و در کنفرانس‌های مذکور برای اطمینان دهی‌ به جوامع یهودی درباره مسائل مربوط به اجرای طرح تشکیل دو کشور در جوامع یهودی تلاش خواهد شد.

مدیر اجرایی بخش برنامه‌ریزی این سازمان در گفت‌وگو با روزنامه "تایمز آو اسرائیل" اظهار داشت، تمامی سخنرانان در این نشست‌ها تاکید خواهند داشت که نتیجه تشکیل دو کشور حفظ امنیت اسرائیل است. مسئولان اسرائیلی، فلسطینی و عرب در این نشست‌ها حضور خواهند داشت.

وی گفت: مذاکرات امسال فیصل با هالیوی فرصتی برای بررسی منافع مشترک اسرائیل و جهان عرب را فراهم خواهد کرد.

از دیگر چهره‌هایی که در این نشست‌ها شرکت خواهند داشت می‌توان به جان آلین، ژنرال آمریکایی، نمرود نویس، مشاور سابق شیمون پرز (رئیس سابق رژیم صهیونیستی) در سیاست خارجه اسرائیل و رولی گیرون،از اعضای سابق موساد اشاره کرد.

نشست نیویورک شامل یک گفتمان با حضور افرایم هالیوی، رئیس پیشین موساد و ترکی فیصل، رئیس پیشین سازمان اطلاعات این کشور  و میشل فلورنوی، معاون وزیر دفاع پیشین آمریکا در امور سیاسی خواهد بود.

ترکی فیصل سال گذشته میلادی هم گفت‌وگویی با یعقوب امیدرور در مرکز سیاست خاور دور واشنگتن داشت.

در این دیدارها علاوه بر بررسی مساله فلسطین – اسرائیل توافق هسته‌ای ایران، روابط رو به رشد اسرائیل و جهان عرب، تنش‌های موجود در سوریه و تهدیدهای داعش مورد بررسی قرار می‌گیرد.
برچسب ها: ترکی فیصل ، اسراییل
نظرات بینندگان