arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۶

عراق: به نتایج همه پرسی استقلال اقلیم کردستان پایبند نخواهیم بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق روز جمعه اعلام کرد که دولت به نتایج همه پرسی استقلال اقلیم کردستان که قرار است در ۲۵ سپتامبر برگزار شود، پایبند نخواهد بود.

به گزارش انتخاب به نقل از السومریه نیوز، دفتر نخست وزیری عراق روز جمعه اعلام کرد که دولت به نتایج همه پرسی استقلال اقلیم کردستان که قرار است در ۲۵ سپتامبر برگزار شود، پایبند نخواهد بود.

دفتر نخست وزیری عراق همچنین اعلام کرد که دولت به دنبال ورود به درگیری داخلی نیست و هیچ تمایلی برای پذیرش ایده استقلال اقلیم وجود ندارد.

سعد الحدیثی، سخنگوی دفتر نخست وزیری عراق در گفتگو با رادیو اسپوتنیک عنوان کرد: استقلالی که اقلیم کردستان به دنبال آن است، غیر قانونی است و این با دیدگاه دولت عراق در مورد تمایل به حفظ وحدت و یکپارچگی کشور همخوانی ندارد.

وی افزود: دولت اقلیم کردستان طبق قانون اساسی دارای اختیارات فدرالی است و هیچ طرفی حق ندارد واقعیت عراق را بدون جلب موافقت سایر طرف ها تغییر دهد.

سخنگوی دفتر نخست وزیری عراق در پاسخ به این سوال که بغداد برای ممانعت از اجرای همه پرسی چه ساز و کاری در اختیار دارد، تصریح کرد: ما نمی خواهیم وارد درگیری داخلی شویم، ولی دولت به نتایج حاصل از این رفراندوم تعهد و پایبندی نخواهد داشت.

منبع: مهر
نظرات بینندگان