arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۳ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

سئول: رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، در موعد مقرر برگزار می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کره جنوبی اعلام کرد با وجود افزایش تنش بین واشنگتن و پیونگ یانگ طی هفته های اخیر، این کشور رزمایش مشترک خود با آمریکا را طبق برنامه برگزار می کند.

به گزارش انتخاب به نقل از راشا تودی، یک مقام نظامی کره جنوبی گفت رزمایش مشترک این کشور با آمریکا  طبق برنامه از پیش تعیین شده در ماه آگوست، به موقع برگزار خواهد شد.

این در حالی است که دونالد ترامپ همچنان به تهدیدهای نظامی علیه کره شمالی با هدف بازداشتن این کشور از انجام آزمایش های موشکی، ادامه می دهد.

این مقام ارتش کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود به آسوشیتدپرس گفت رزمایش مذکور پیش از بروز تنش های اخیر بین آمریکا و کره شمالی برنامه ریزی شده است.

بر این اساس این رزمایش طبق برنامه روز بیست و یکم آگوست (سی ام مرداد) آغاز شده و تا سی و یکم آگوست ادامه می یابد. قرار است در این رزمایش مشترک حدود ۴۰ هزار نظامی آمریکایی و کره ای شرکت کنند.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرده شرکت کنندگان در این رزمایش روش های دفاع از غیرنظامیان در زمین، دریا و هوا را تمرین می کنند.

گفتنی است پیشتر مقامات سئول و واشنگتن تاکید کرده اند که رزمایش مشترک خود را با هدف کسب آمادگی برای مقابله با تهدیدهای احتمالی کره شمالی انجام می دهند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان