arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۴ - ۱۹ تير ۱۳۹۶

اشتون کارتر: آمریکا برای هر حمله احتمالی کره‌شمالی آماده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر دفاع سابق آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده به خوبی آماده حمله احتمالی از سوی کره شمالی است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، اشتون کارتر، وزیر دفاع دوران باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا در جریان گفت و گو با برنامه "رو در رو با ملت" شبکه خبری سی.ان.ان گفت: البته ما آماده مقابله با کره شمالی هستیم. ما از سال ۱۹۵۳ که پایان جنگ دو کره بود، آماده هستیم. من به شخصه از سال ۱۹۷۴ آماده شده‌ام. ما به خوبی ظرفیت‌های نظامی خود را تقویت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های نظامی کره جنوبی هم بهتر شده‌اند. ما سیستم‌های دفاعی موشکی دور برد و کوتاه برد را در صورت حملات احتمالی کره شمالی ارتقا داده و همیشه آماده‌ایم تا یک گام جلوتر از کره شمالی باشیم.

وزیر دفاع سابق آمریکا در ادامه گفت‌وگویش با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: ما همیشه به خوبی آماده هستیم اما به نظرم ایده انجام اقدام نظامی در شبه جزیره کره اصلا مناسب نیست.

اظهارات این مقام دفاعی سابق آمریکا در حالی مطرح شده که اقدامات خصمانه کره شمالی در روزهای اخیر شدت یافته است.

پیونگ یانگ روز سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد که نخستین موشک بالستیک قاره پیمای خود را به صورت موفقیت آمیز آزمایش کرده است و این موشک قابلیت هدف قرار دادن آمریکا را دارد.

کره جنوبی، ژاپن و آمریکا نیز گفتند که تحریم‌های بیشتری را علیه پیونگ یانگ اعمال خواهند کرد و اعلام کردند که آنها هرگز کره شمالی مسلح به سلاح اتمی را نمی‌پذیرند.
نظرات بینندگان