arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۵۹۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۶

دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور مکزیک در حاشیه نشست گروه ۲۰

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین دیدار با همتای مکزیکی‌اش بر برنامه‌های خود برای ساخت یک دیوار مرزی و اینکه مکزیک باید هزینه آن را پرداخت کند، تاکید کرد.

به گزارش انتخاب، به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که در حاشیه نشست گروه ۲۰ در هامبورگ با انریکه پنانیتو، همتای مکزیکی‌اش دیدار کرد درخصوص پاسخ به این مساله که آیا همچنان انتظار دارد مکزیک بهای ساخت دیوار مرزی را بپردازد یا خیر گفت: قطعا این همسایه جنوبی ما باید بهای ساخت این دیوار مرزی را بپردازد.

این دو رهبر پیشتر قرار بود در ماه‌های اولیه ریاست جمهوری ترامپ با یکدیگر دیدار کنند اما دیدار آنها به خاطر اختلافات درخصوص این دیوار مرزی لغو شد.

ترامپ روز جمعه گفت: رئیس‌جمهور مکزیک را یک "دوست" می‌داند و پنانیتو نیز تنها گفت امیدوار است که یک مذاکره روان و سیال ادامه یابد.

پنانیتو همچنین افزود: دونالد ترامپ به مساله دورنمای ساخت این دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک خیلی اشاره نکرد.

لوئیز ویدگارای، وزیر امور خارجه مکزیک گفت: مساله دیوار مرزی در این مذاکرات مطرح نبود. در حقیقت من نیز در کنار رئیس‌جمهور در این نشست حضور داشتم و ما نشنیدیم که ترامپ در این خصوص صحبت کند.

پنانیتو پس از این نشست در توئیتی گفت: من و ترامپ درباره مسائلی مربوط به مهاجرت، امنیت و توسعه اقتصادی از جمله اهمیت به روزرسانی توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا صحبت کردیم.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای که در خصوص این نشست منتشر کرد به موضوع دیوار مرزی اشاره‌ای نکرد و تنها گفت: ‌این دو رهبر درباره چالش‌های منطقه‌ای صحبت کرد.
نظرات بینندگان