arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۸ - ۱۴ تير ۱۳۹۶

مصادره یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری اموال ایران از طریق طرح شکایت در لاهه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است دستگاه دیپلماسی می‌تواند از طریق دادگاه لاهه مصادره ۱.۷ میلیارد دلار دارایی‌های ایران ازسوی کانادا را پیگیری کند.
 
به گزارش انتخاب، مسعود گودرزی در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به صدور حکم دادگاه کانادایی مبنی بر مصادره 1.7 میلیارد دلار از دارایی های ایران در این کشور به بهانه پرداخت به قربانیان تروریسمی که ایران در آن دسته داشته است، گفت: آنچه غرب در خصوص حقوق بشر اعلام می کند با آنچه اعمال می کند مغایرت دارد.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از آنجایی که میزان مبلغ طرح دعوی شده با آنچه ایران در آمریکا دارایی دارد مطابقت نداشت آنها سعی کردند مدعیان قربانی تروریسم ازسوی ایران را به کانادا معرفی کرده و از طریق اموال ایران در کانادا اقدام به مصادره کنند.

وی افزود: برخی معتقدند در کانادا استقلال قوا وجود داشته و دستگاه حقوقی مسائل خود را پیگیری می کند که جدای از نگرش های سیاسی است که البته این استدلال پذیرفتنی نیست.

گودرزی تأکید کرد: آنچه در شرایط فعلی می بینیم زنجیره ای از اقدامات است که موید بی اعتمادی ما به کشورهای غربی است چرا که جمهوری اسلامی همواره با حسن نیت قدم برداشته و سر میز مذاکرات حاضر شده است اما در برابر آن آمریکا طرح تحریم سپاه را ارائه کرده و به بهانه اتهامات واهی و بی اساس، شکوائیه علیه جمهوری اسلامی صادر می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار رسیدگی به این موضوع ازسوی دستگاه دیپلماسی و از طریق دیوان لاهه شد./
نظرات بینندگان