arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۱۴ تير ۱۳۹۶

ترزا می: انگلیس در بازسازی عراق مشارکت می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزیر انگلیس ضمن تأکید بر ادامه مبارزه با داعش در عراق و سوریه گفت، انگلیس در بازسازی شهرهای جنگ زده ای همچون موصل نیز مشارکت خواهد کرد.
 
به گزارش انتخاب، ترزا می در جلسه امروز پارلمان این کشور در پاسخ به سوال جیمز موریس، یکی از نمایندگان محافظه کار مبنی بر اینکه آیا دولت انگلیس برای بازسازی مکان هایی همچون موصل با دولت عراق همکاری کند یا خیر گفت: «برای تأمین امنیت انگلیس باید به مبارزه با داعش در عراق و سوریه ادامه دهیم. ما همچنین باید در خصوص بازسازی [عراق] هم فعالیت کنیم. ما باید برای مبارزه با ایدئولوژی نفرت انگیز داعش با یکدیگر همکاری کنیم.»
 
می با اشاره به نظامیان انگلیسی در عراق افزود: «نیروی هوایی سلطنتی انگلیس تا کنون بیش از هزار و چهارصد حمله هوایی اجرا کرده است؛ هم اکنون بیش از پانصد سرباز انگلیسی در میدان ها حضور دارند تا کمک بیشتری فراهم کنند.»

نخست وزیر انگلیس گفت: «ما باید اطمینان بخشی کنیم که پس از آن، عملیات بازسازی [در عراق] صورت می گیرد.»

وی تصریح کرد: «نیروهای ما به آموزش بیش از 55 هزار نیروی امنیتی عراق کمک کرده اند. ما نه فقط در عراق، بلکه در سطح بین المللی باید با یکدیگر همکاری کنیم تا تضمین کنیم که ایدئولوژی نفرت انگیز افراط گرایی نمی تواند اذهان مردم را سمّی کند.»
نظرات بینندگان