arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۸ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۶

خطر شیوع «بیماری‌های متابولیک» در بین مردان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
متخصص تغذیه گفت: یکی از علل گسترش بیماری‌های متابولیک در بین مردان، افزایش مصرف غذاهای حاوی نمک، شکر و چربی زیاد است و تحقیقات امروزه نشان می‌دهد مصرف بیش از اندازه نان، برنج و مواد نشاسته‌ای نیز بسیار مضر است.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، مرتضی صفوی متخصص تغذیه در خصوص بیماری‌های که به دلیل تغذیه نامناسب در حال شیوع در بین مردان است، گفت: عمده‌ترین مسئله این روزها، بیماری‌های متابولیک همچون پرفشاری خون، دیابت، بالا بودن کلسترول خون، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان است.

وی افزود: بیماری‌های متابولیک در بین مردان در حال گسترش است و تعداد زیادی از مرگ‌ها به دلیل این بیماری‌ها شایع شده است.

صفوی یکی از علل گسترش این بیماری‌ها در بین مردان را افزایش مصرف غذاهای حاوی نمک، شکر و چربی زیاد دانست و گفت: تحقیقات امروزه نشان می‌دهد مصرف بیش از اندازه، نان، برنج و مواد نشاسته‌ای نیز بسیار مضر است.

این متخصص تغذیه، مردان را نسبت به ابتلا به کبد چرب هشدار داد و گفت: این بیماری به دلیل بدخوری در بین مردان در حال شیوع است. مردان باید مصرف‌ چربی‌های زیاد و مواد نشاسته‌ای را محدود کنند.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از دلایل ایجاد کبد چرب در مردان، مصرف مواد الکلی است. یعنی با افزایش مصرف الکل خطر ابتلا به ایجاد کبد چرب نیز افزایش خواهد یافت.
نظرات بینندگان