arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۶

تفاوت‌ها راه رسیدن به تفاهم است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مشاور خانواده معتقد است تفاوت ها راه رسیدن به تفاهم است به شرط آن که دیدگاهمان را اصلاح کنیم.

 درستیان درباره تفاوت، اظهار داشت: در جهان تفاوت های زیادی وجود دارد. تصور کنید جهان یک رنگ بود آن موقع همه چیز خسته کننده می شد. اما جهان پر از تفاوت است  و این تفاوت هاست که به زندگی رنگ و بو می دهد. در خانواده و زندگی بشر نیز تفاوت وجود دارد. اعضای خانواده در عین شباهت تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. تفاوت زمانی سودمند خواهد بود که یکدیگر را درک کنیم و از آن در راستای رشد و بالندگی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که به شباهت می پردازیم بدین معناست که همه چیز در راستای یکدیگر است اما زمانی که به تفاوت ها می پردازیم یعنی به رشد، خلاقیت و پیشرفت پرداخته ایم.

درستیان در تعریف تفاهم تصریح کرد: تفاهم به معنای درک متقابل است. بدین معنا که من به عنوان یک فرد مستقل، شخصیت مستقل و تفاوت طرف مقابلم را پذیرفته ام و آمادگی دارم با تفاوت ها راه جدیدی خلق کنم. باید توجه کرد تفاهم به معنای تطابق کامل نیست. اصولا تطابق و هماهنگی کامل با یک پدیده امکان پذیر نیست.

مشاور خانواده خاطر نشان کرد: از تفاوت ها می توان به تفاهم رسید. به شرط آن که دیدگاهمان را تصحیح کنیم. برای رسیدن به تفاهم نباید خود محور بود و تصور کرد همه اشتباه می کنند و تنها ما راه درست را پیش گرفته ایم.

 

منبع: رادیو گفتگو

نظرات بینندگان