arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۵

سفیر آمریکا در سازمان ملل: هرگز نباید به روسیه اعتماد کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در مغایرت با دیدگاه های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور هشدار داد: ما هرگز نباید به روسیه اعتماد کنیم.

به گزارش انتخاب، هیلی در مصاحبه با شبکه خبری ان بی سی نیوز اظهار داشت: باید این موضوع را جدی گرفت. ما نمی توانیم و نباید به روسیه اعتماد کنیم.

اظهارات هیلی در حالی مطرح شده که رئیس جمهوری آمریکا خواستار روابط گرم تر با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه است.

وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه دو مامورامنیتی روسیه را به هک کردن شبکه یاهو در سال 2014 متهم کرد. اظهارات هیلی به دنبال اعلام این موضوع از سوی وزارت دادگستری آرمیکا مطرح شده است.

هیلی، ماه گذشته در نخستین حضورش در سازمان ملل متحد، روسیه را به خاطر الحاق کریمه محکوم کرد و گفت: متاسفم که در اولین حضورم در اینجا (سازمان ملل) مجبورم اقدامات تجاوزکارانه روسیه را محکوم کنم.

وی افزود: ما به دنبال روابط بهتر با روسیه هستیم اما اوضاع ناخوشایند شرق اوکراین یکی از مسائلی است که به محکومیت آشکار و قوی اقدامات روسیه نیاز دارد.

روابط احتمالی نزدیکان ترامپ با روسیه در قبل از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر گذشته در آمریکا مشکلاتی را برای رئیس جمهوری جدید آمریکا به بار آورده است و به تازگی نیز کمیته ملی حزب دمکرات آمریکا با پیش کشیدن پای روسیه به پرونده مالیاتی ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد: تنها دلیل خودداری دونالد ترامپ از انتشار کامل اطلاعات مالیاتی خود، پنهان کردن ارتباطات مالی است که با روسیه داشته است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان