arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

2 دختر نوجوان بمبگذار انتحاری در نیجریه جان باختند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه از کشته شدن 2 دختر نوجوان بمبگذار انتحاری در یک عملیات تروریستی در نیجریه خبر داد.

به گزارش انتخاب، سخنگوی پلیس نیجریه اعلام کرد: در حمله انتحاری که در شهر مادیگوری در شمال این کشور رخ داد ، 2 دختر نوجوان عامل آن در دم جان باختند.
 
طبق اظهارات وی که مورد تایید شهروندان حاضر در صحنه نیز قرار گرفت، این دو دختر قصد داشتند با ورود به مادیگوری، مرکز ایالت بورنو که زادگاه گروه تروریستی بوکوحرام نیز هست، عملیاتی را اجرایی کنند که با تیراندازی پلیس به سوی آنها و منفجر شدن بمب هایی که با خود حمل می کردند جان باختند.
 
اگرچه طبق گفته سخنگوی پلیس نیجریه هیچ شخص دیگری در این حادثه کشته و یا مجروح نشد، اما شاهدان عینی از زهمی شدن یک غیرنظامی حاضر در صحنه خبر داد.
 
گروه تروریستی بوکوحرام که از سال 2009 در شمال نیجریه ظهور کردند بارها در عملیات های انتحاری از زنان و دختران نوباوه برای نیل به اهداف نظامی تروریستی خود بویژه در حمله به مساجد، بازار، مدارس و کلیساها سود جسته است و شهروندان غیرنظامی زیادی را نیز به کام مرگ برده است.
 
ماه قبل بود که حتی ابوبکر شکائو، سرکرده بوکوحرام برای نخستین بار اقرار کرد که بارها از زنان و دختران برای اهداف خود استفاده کرده است، این درحالی است که در سبک جدید حملات انتحاری کودکان و شیرخوارگان هیچ درکی از مرگ و کشته شدن برای اهداف نظامی ندارند.
 
پس از بررسی حملات تروریستی مختلف، مشخص شد ترویست های زن در هنگام عبور از ایست بازرسی ها، نوزادانی را در آغوش می گیرند تا مأمورین آن‎ها را غیرنظامی تلقی کنند.
 
در سال 2015 میلادی چهار زن سعی در اجرای حملاتی دیگر در شهر ماداگالی داشتند. 2 تن از آن‎ها در ایست‎ بازرسی شناسایی شدند، اما 2 تن دیگر که نوزادانی را در آغوش داشتند، موفق به عبور از ایست و اجرای حملات انتحاری خود شدند.
 
حتی پنجم بهمن ماه بود که یک زن بمب گذار انتحاری و عضو این گروه تروریستی درحالی خود را منفجر کرد که یک کودک را نیز بر پشت خود حمل می کرد.
 
خشونت های هشت ساله بوکوحرام هم پیمان گروه تروریستی داعش و القاعده در نیجریه موجب کشته شدن حدود 20 هزار نفر و آواره شدن بیش از 2 میلیون نفر شده است.
 
در ماه‎های اخیر، نیروهای ارتش و مبارزان غیرنظامی در نیجریه با جلوگیری از ورود مهاجمان به مناطق پرجمعیت، موفق به خنثی کردن چندین حملۀ تروریستی ازجمله حملات انتحاری شدند.
 
البته تروریست‎ها نیز در واکنش به اقدامات دولت، حملات خود را افزایش داده‎‏اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان