arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵

کاخ سفید اقدامات 50 روز نخست ترامپ را فهرست کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : تارنمای کاخ سفید روز جمعه اقدامات 50 روز نخست ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» را فهرست کرد.

به گزارش انتخاب، بیانیه کاخ سفید مانور بسیاری روی وعده ترامپ برای بهبود وضعیت اشتغال در آمریکا داده و همکاری دولت با بخش خصوصی، دستور ادامه پروژه های بحث برانگیز خطوط نفتی کی استون و داکوتا اکسس و همچنین خروج آمریکا از پیمان مشارکت ترانس پاسیفیک را از جمله اقدامات کلیدی وی در این زمینه برشمرده است.
انتشار این بیانیه با گزارش وضعیت اشتغال این کشور در ماه فوریه مصادف شده که حکایت از افزایش 235 هزار واحدی مشاغل آمریکایی دارد.
این در شرایطی است که تحلیلگران تنها ایجاد 190 هزار شغل جدید در نخستین ماه ریاست جمهوری ترامپ را پیش بینی کرده بودند و به همین جهت آمار منتشر شده در این رابطه به شدت مورد توجه رسانه های آمریکایی قرار گرفت و رسانه های نزدیک به دولت ترامپ از جمله فاکس نیوز هم آن را در سال های گذشته بی سابقه توصیف کردند.
بیانیه روز جمعه کاخ سفید در حوزه فعالیت های اقتصادی دولت ترامپ هم موارد بسیاری از جمله فرامین اجرایی صادر شده با هدف قانون زدایی از صنایع آمریکایی و حذف محدودیت های ایجاد شده برای استخراج از معادن منابع طبیعی را برشمرده است.
یکی دیگر از بخش های این بیانیه به تشریح تلاش های دولت آمریکا و جمهوریخواهان کنگره برای بازنگری و تغییر قانون بیمه های درمانی دولت «باراک اوباما» (اوباماکر) اختصاص یافته است.
بیانیه کاخ سفید همچنین مدعی اقدامات بسیاری برای تامین امنیت مرزهای آمریکا شده و از فرمان مهاجرتی که اتباع کشورهای ایران، سومالی، سودان، لیبی، یمن و سوریه را به مدت 90 روز از ورود به آمریکا منع می کند، به عنوان راهکاری برای جلوگیری از نفوذ تروریست های خارجی یاد کرده است.
بخش دیگری از این بیانیه هم به افزودن نام برخی نهاد ها و اشخاص ایرانی به فهرست تحریم های یکجانبه آمریکا اشاره داشته است که ماه گذشته به بهانه برنامه های موشکی ایران انجام شد و واکنش تند وزارت امور خارجه کشورمان را به دنبال داشت.
دستور ساخت دیواری در مرزهای جنوبی که وزارت امنیت داخلی آمریکا در شرایط فعلی برای اجرای آن با کمبود بودجه مواجه شده و همچنین برنامه ریزی برای اخراج مهاجران غیرقانونی هم از دیگر اقداماتی است که در بیانیه روز جمعه به آن اشاره شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان