arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۸ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵

ایران جزو ۳۰کشور برتر دنیا در صادرات صنایع دستی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: ایران در زمینه صادرات صنایع دستی جزو ۳۰ کشور برتر دنیاست. این سازمان درصدد افزایش صادرات صنایع دستی است، اما تحقق این مهم به عوامل مختلفی از جمله ثبات در بازار خارجی، روابط سیاسی و ... مرتبط است.
 
به گزارش انتخاب، بهمن نامورمطلق در سفر زهرا احمدی‌پور - رییس سازمان - به سمنان، اظهار کرد: بیشترین میزان تولید صنایع دستی ایران در رشته‌های گلیم، سفال و آبگینه و محصولات نساجی مانند قلمکار است. ایران در زمینه تولید صنایع دستی جزو سه کشور برتر دنیاست.
 
او ادامه داد: خوشبختانه بعد از برجام، برخی بازارهای خارجی از جمله در انگلیس و آمریکا برای صادرات صنایع دستی ایران باز شده است. از جمله برنامه‌های معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی حمایت از هنرمندان در زمینه تسهیلات، فروش، تولید، ترویج و تجارت صنایع دستی است. این سازمان از تجاری که در عرصه تجارت خارجی سرمایه‌گذاری می‌کنند، به‌طور جدی حمایت می‌کند.
 
نامورمطلق برگزای اولین جشن تولید ملی، اولین جشنواره فجر و نمایشگاه ملی عیدانه صنایع دستی را از برنامه‌های اجراشده توسط این معاونت در سه ماه اخیر و برای حمایت از صنایع دستی دانست.  
 
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی افزود: امیدوارم سال آینده جشنواره فجر و نمایشگاه عیدانه صنایع دستی به‌صورت استانی برگزار شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان