arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۵۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۰

روزهای سخت دولت در ماه رمضان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با وجود این که فقط چند روز به ماه مبارک رمضان مانده، هنوز اعتبارات مورد نیاز تنظیم بازار، تامین نشده است.

به گزارش انتخاب به نقل از الف، بر اساس مکاتبات متعدد و پیگیری‌های مکرر وزارت بازرگانی در مورد تخصیص اعتبار تنظیم بازار ماه مبارک رمضان، هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته و بودجه تنظیم بازار این ایام تامین نگردیده است.

بر اساس آخرین مکاتبه‌ای که مهدی غضنفری وزیر بازرگانی با معاون اول رئیس‌جمهور داشته، وی یادآور شده که با توجه به مکاتباتی که از اول خرداد تاکنون انجام شده است، هنوز هیچ اعتباری برای تنظیم بازار تامین نشده و چنانچه این موضوع به همین نحوه ادامه یابد، بازار در ماه رمضان با اختلال روبرو می‌شود.

طبق این نامه، مقرر بوده که به منظور تنظیم بازار ایام خاص 1500 میلیارد تومان در بودجه سال 90 اختصاص داده شود که متاسفانه تاکنون هیچ مبلغی از آن به وزارت بازرگانی پرداخت نشده است. این مبلغ باید توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها تامین اعتبار شود که به دلایل نامعلومی تاکنون بودجه مزبور اختصاص نیافته است.

گفتنی است بنا به گفته مقامات وزارت بازرگانی به دلیل این که هنوز ضرر و زیان کالاهای مشمول ذخیره‌سازی ایام عید پرداخت نشده و مباشران آنها از وزارت بازرگانی طلبکار هستند، بنابراین امکان خرید و عرضه کالا به صورت مدت‌دار و اعتباری نیز وجود ندارد.

با این حال با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان و لزوم تنظیم بازار کالاهای اساسی جهت حمایت از مصرف‌کنندگان بویژه اقشار آسیب‌پذیر، به نظر می‌رسد که به دلیل عدم تامین اعتبار، مردم و دولت در ماه رمضان با افزایش قیمت کالاهای اساسی روبرو خواهند شد و روزهای سختی در پیش رو دارند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۱
0
6
بازار عجیب ایرانی تنظیم بشه خرابتر میشه همون بهتر که تنظیم نشه تا گرونی پیش نیاد...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
0
2
موافقم :بازار عجیب ایرانی تنظیم بشه خرابتر میشه همون بهتر که تنظیم نشه تا گرونی پیش نیاد...
نظرات بینندگان