arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۶ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۵

وزیر ارتباطات:ساخت و پرتاپ ماهواره سنجشی بومی تا پنج سال آینده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر ارتباطات گفت: بنای جدی داریم تا حداکثر پنج سال آینده ماهواره سنجشی بومی را در داخل بسازیم و پرتاب کنیم همچنین ٨ تا ١٠ سال دیگر تلاش کنیم تا ماهواره بومی مخابراتی خود را طراحی کنیم و بسازیم و درنهایت به فضا پرتاب کنیم.
 
به گزارش انتخاب، محمود واعظی امروز طی مراسمی دومین مرکز فضایی را در جزیره قشم افتتاح کرد و با اظهار خوشحالی از افتتاح مرکز فضایی قشم همزمان با سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: بخش فضایی در وزارت ارتباطات از اهمیت بالایی برخوردار است بطوریکه در هفته گذشته و در روز فضایی، رییس جمهوری با حضور در مراسمی ضمن رونمایی از دستاوردهای فضایی بیاناتی را در مورد اهمیت و آینده فناوری های فضایی و توجه نظام به آن فرمودند. ضمن اینکه همواره یکی از مطالبات رهبری توجه ویژه به بحث فضا و ماهواره و بومی کردن این فناوری ها بوده است.
 
وی با اشاره به بازگشت سازمان و پژوهشگاه فضایی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:  از آن زمان نخست سعی کردیم در داخل این سازمان آرامشی ایجاد کنیم که خوشبختانه ایجاد شد و در مرحله بعد  با همه محدودیت ها  هیچگاه نگداشتیم در برنامه های فضایی  و آنچه مربوط به بومی کردن فناوری هاست  خللی وارد شود.
 
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توجه ویژه ای که در ارتباط با همکاری های فضایی با مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها انجام شده است تصریح کرد: بنای جدی داریم تا حداکثر ٥ سال آینده ماهواره سنجشی بومی را در داخل بسازیم و پرتاب کنیم و ٨ تا ١٠ سال دیگر تلاش کنیم تا ماهواره بومی مخابراتی خود را طراحی کنیم و بسازیم و در نهایت به فضا پرتاب کنیم.بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور  اظهار کرد: در کنار آن بر اساس نیازمندی های کشور قرارداد ماهواره ملی سنجشی را منعقد کردیم و همچنین در پی عقد ماهواره ملی مخابراتی نیز هستیم.  
 
بنابر این گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در ادامه سفرهای استانی خود در سفر به استان هرمزگان وارد جزیره قشم شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان