arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۳۳۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۲۱ تير ۱۳۹۰

دادن اولین زمین:سهم رییس ستاد احمدی نژاد 100هزار هكتار زمین !

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فردی كه خود را مسوول ستاد امتداد مهرحمایت مردمی احمدی‌نژاد در یكی از استان های كشور معرفی می كند، درنامه‌ای به مشایی اختصاص 100هزار هكتار زمین یعنی یك میلیارد متر مربع معادل یك میلیون برابر هزار متر وعده داده شده به مردم برای اعضای این ستاد را در استان خود خواستار شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از مشرق، این فرد در اولین گام اقدام به ارسال نامه ای برای رییس دفتر رییس جمهور به تاریخ 25 دی 88 به شماره 220 الف 100 می كند. وی در این نامه از مشایی درخواست می كند كه با توجه به تلاش و زحمات شبانه‌ روزی اعضای ستاد امتداد مهر استان در دوره دهم ریاست محترم جمهوری، به منظور قدردانی و تشكر از گوشه‌ای از خدمات این افراد، مسوولان محترم استان قطعه زمینی به مساحت 100هزارهكتار برای احداث باغ زیتون در قالب طرح‌ طوبی برای توسعه بخش كشاوری و اشتغالزایی، اداره منابع طبیعی شهرستان ... در اختیار این ستاد قرار دهند .
 
این درخواست پس از وصول به دفتر مشایی، سه بار از سوی دفتر رییس جمهور، حوزه معاون هماهنگی پیگیری‌های ویژه و خدمات مدیریت و توسط مدیركل دفتر پیگیر‌های ویژه پیگیری شده است .

در یكی از این پیگیری ها استاندار به نوعی تهدید شده كه در صورت واصل نشدن پاسخ در موعد مقرر، مراتب به رییس دفتر رییس جمهور گزارش خواهد شد، این در حالی است كه فعالان ستاد امتداد مهر در استان مذكور طی نامه‌ای به استاندار به تاریخ 26/10/88 برمنتفی بودن مسوولیت فرد درخواست كننده زمین ها، در ستاد امتداد مهر ، تاكید و اقدامات نامبرده را محكوم كرده‌اند  .
 
 

در نامه پیگیری كه از سوی مدیر كل دفتر پیگیری های ویژه به استاندار و در تاریخ 1/6/1389 نوشته شده تاكید شده كه استاندار موظف می شود ظرف مدت یك هفته نتیجه نهایی درخواست 100هزار هكتاری فرد مذكور را اعلام كند  .

اسفندیار رحیم مشایی كه مساعدت وی در واگذاری های مشابه ماننده پرونده هتل های كیش و شركت العقیلی دیده می شود در این مورد نیز روند اعطا 100 هزار هكتار زمین به فردی كه خود را مسوول ستاد امتداد مهر در استان معرفی می كند ، پیگیری و در نامه ای به استاندار از او می خواهد كه جهت دستور رسیدگی به این واگذاری مساعدت لازم را انجام دهد.  
 

استانداری این نامه را پس از پیگیر‌های متعدد، به جهاد كشاورزی برای واگذاری ارسال و رییس سازمان جهاد كشاورزی استان موضوع واگذاری را پیگیری می كند.

رییس سازمان جهاد كشاورزی در نامه ای پس از پیگیری واگذاری و جلسه مشترك با فرد درخواست كننده زمین ها، خطاب به معاون برنامه ریزی استانداری با اشاره به جلسه خود با فرد یاد شده آورده: به استحضار می‌رساند در مراجعه حضوری مشارالیه به سازمان جلسه‌ای با حضور ایشان و مدیرحوزه ریاست تشكیل و ضمن راهنمایی نامبرده مقرر شد، كروكی زمین مورد در خواست و اسناد لازم را درمدت معین شده ارائه تا اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی در نامه خود یادآور می شود كه فرد یادشده تاكنون مداركی به سازمان جهاد كشاورزی استان ارائه ننموده ولی درصورت ارائه كروكی محل مورد نظر با اسناد خواسته شده نسبت به درخواست ایشان در صورت نداشتن معارض زمین مورد درخواست در اسرع وقت ممكن اقدام خواهد شد .
 
در همین حال رییس سازمان جهاد كشاورزی استان در نشست خبری كه به مناسبت هفته جهاد كشاورزی برگزار می شود با رد موضوع واگذاری صد 100 هزار هكتار زمین به فرد یاد شده این واگذاری را غیر ممكن می خواند.

وی مدعی شد: كل اراضی قابل كشت زیتون در شهرستان مورد درخواست، كمتر از 70 هزارهكتار است كه تاكنون برای افزایش 10 هزار هكتاری آن برنامه‌ریزی شده است  .


نكته قابل توجه آنجاست كه رییس سازمان جهاد كشاورزی استان در نامه خود صراحتا به جلسه برگزار شده پیرامون واگذاری زمین ها اعتراف می كند و واگذاری این مقدار زمین ها را با ارائه كروكی و در صورت نداشتن معارض بلامانع عنوان می كند.

با توجه به این مساله كه كل زمین های قابل كشت استان مذكور 880 هزار هكتار است ، واگذاری 100 هزار هكتار از زمین های كشاورزی استان به یك گروه خاص جای تامل فراوان دارد. از این رو انتظار می رود دستگاههای نظارتی قبل از نهایی شدن این واگذاری وارد ماجرا شده و مانع از تضییع بیت المال شوند

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
0
5
ببخشید این بخشش 100 هزار هکتاری زمین ، ارث پدری ... بوده یا مال بیت المال است که در کیسه حاتم طائی میباشد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
چو دانی و پرسی سئوالت خطاست!!!
ناشناس
| PORTUGAL |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
از این جیب به اون جیب بوده !!
خواص
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
0
1
ما اصلا توی دولت فساد نداریم . آقای رییس جمهور به مولایمان علی (ع) اقتدا کرده و از ایشان تبعیت می کنه. اینا که این جوری می گن همش توطئه اسراییل و آمریکاست
فرهاد
|
GERMANY
|
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
0
0
اگر این آقا می خواهد حتی یک هکتار زمین در ازای خدمات خود که بخاطرش حتما حقوق ماهانه دریافت کرده، بگیرد، واگذاری 100% غلط است و از خدمات ایشان باید به نحو دیگری مانند پرداخت پاداش حسن انجام کار، تقدیر شود.
اما اگر فرد دیگری که تخصص کشاورزی، سرمایه ی کافی و طرح توجیهی قابل قبول و کارشناسی شده داشته باشد، برای تامین آب و برداشت و بسته بندی مکانیزهء محصول پیش بینی کرده باشد، و مدیریت و سرمایه ی انجام چنین طرح کشت و صنعت بزرگی را داشته باشد، باید زمین مناسب در اختیارش قرار داده شود.
در غیر این صورت، چون می دانیم که زیتون فقط در نواحی خوش آب و هوای اطراف سپیدرود در گیلان و زنجان به عمل می آید، سرنوشت این زمین ها هم به سرنوشت شالیزازهای گیلان و مازندران دچار و به ویلا تبدیل خواهند شد.
نظرات بینندگان