arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵

حیدر العبادی: پرچم عراق را در موصل به اهتزاز درمی‌آوریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزیر عراق از نیروهای عملیاتی خواست که در قبال روش های به کار گرفته شده از سوی تروریست های داعش در جریان عملیات آزادسازی موصل هشیار و آگاه باشند.

وی در حاشیه دیدار با نیروهای مبارزه با تروریسم و واکنش سریع با بیان اینکه روحیه نیروهای ما بالاست و اتحاد بی سابقه ای در این زمینه وجود دارد، افزود: عملیات آزادسازی موصل طبق برنامه و به خوبی پیش می رود.

نخست وزیر عراق ادامه داد: نیروهای مبارزه با تروریسم از قوی ترین تشکیلات در منطقه هستند و در نبردهای مهم دستاوردهای خیره کننده ای را رقم زده اند.

العبادی تصریح کرد: نبرد موصل، نبردی اساسی با ترورسیم است و باید نیروهای عراقی در قبال حیله های تروریست های داعش در این نبرد هشیار باشند.

وی خطاب به نیروهای عملیاتی عراق گفت: جهانیان شما را نظاره و اقدامات قهرمانانه شما را تحسین می کنند. 

العبادی تاکید کرد: نبرد آزادسازی شهر موصل، نبردی متعلق به عراق است و با پیروزی در آن پرچم عراق در این شهر را به اهتزاز در خواهیم آورد.

نبرد برای آزادی استان «نینوا» و بازپس گیری مرکز آن شهر تاریخی موصل در 465 کیلومتری شمال بغداد، از دست داعش، با حرکت ده ها گردان از نیروهای پیاده ارتش عراق، پیشمرگ کُرد و نیروهای مردمی از چندین محور در بامداد روز دوشنبه آغاز شده است.

در این عملیات، نیروهای امنیتی شامل ارتش، «الحشدالشعبی»، پیشمرگ کرد، «پلیس اتحادیه» و نیز نیروهای عشایری و محلی و یگان هایی مانند نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق حضور دارند.

در محور جنوبی 13 رسته از نیروهای مبارزه با تروریسم، گردان نهم زرهی ارتش عراق، پلیس فدرال و لشکر 37 سوار زرهی مشارکت دارند.

در محور جنوب شرقی دو رسته از نیروهای مبارزه با تروریسم، گردان 15 و 16 در حال انجام عملیات هستند و در محور شرقی و شمال شرقی نیز 10 هزار نفر از نیروهای پیشمرگه کُرد و همچنین نیروهای امنیتی عراقی مشارکت دارند.
برچسب ها: نینوا ، تروریسم ، گردان
نظرات بینندگان