arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۵

فرمانده محور کرکوک پیشمرگان کرد عراق: منتظر دستور العبادی هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در جریان بازدید روز جمعه نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از کرکوک در شمال این کشور، یک فرمانده ارشد کرد با اعلام اینکه پیشمرگان کرد آماده آغاز عملیات موصل می باشند، گفت که این نیروها آماده صدور فرمان عملیات از سوی العبادی هستند.

«وستا رسول» فرمانده محور کرکوک نیروهای پیشمرگه در خصوص جلسه حیدرالعبادی با فرماندهان عملیاتی در منطقه در روز جمعه، به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: تمامی نیروهای عراق و از جمله ارتش و نیروهای پیشمرگه، بزودی از پنج محور عملیات آزادسازی شهر حویجه را آغاز خواهند کرد.

به گفته این مقام نظامی کرد، تمامی شرایط برای آغاز عملیات آماده است و نیروهای مسلح، در انتظار صدور دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از اربیل، حیدر العبادی نخست وزیر عراق عصر جمعه ، در پایان دیدارش از کرکوک، با اشاره به اینکه شهرهای الحویجه و موصل بزودی آزاد خواهند شد، بار دیگر از دولت ترکیه نیز خواست به حاکمیت عراق احترام بگذارد.

العبادی در کنفرانسی مطبوعاتی در کرکوک که نجم الدین کریم استاندار کرکوک نیز حضور داشت، گفت: بزودی عملیات آزادسازی الحویجه با کمک نیروهای پیشمرگه آغاز و موصل نیز قبل از پایان سال میلادی جاری از کنترل تروریست های داعش خارج خواهد شد و به این منظور هماهنگی خوبی بین اربیل و بغداد شکل گرفته است.

العبادی در خصوص حضور نیروهای ارتش ترکیه در عراق با اشاره به اینکه عراق می خواهد روابط حسنه ای با ترکیه داشته باشد، از این کشور خواست به حاکمیت عراق احترام بگذارد.

وی در ارتباط با درخواست های مردم استان کرکوک در ارتباط با پرداخت معوقه های مالی این استان، نیز گفت: ضروری است کمک کنیم مشکلات این استان هرچه زودتر حل شود.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق و هیات همراه به محض حضور در کرکوک با فرماندهان نظامی در استان تشکیل جلسه داده و به گفته یکی از فرماندهان نظامی حاضر در این جلسه، نحوه آزادسازی شهر الحویجه با حضور فرماندهان نظامی عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز جمعه به همراه شماری از فرماندهان نظامی عراق وارد کرکوک شد و بعد از دیدار با فرماندهان نظامی در محور کرکوک، با استاندار و شورای استان این شهر دیدار کرد.

همزمان با ورود وی به کرکوک شماری از ساکنان شهر الحویجه که اکنون آواره کرکوک هستند، با تجمع در مقابل استانداری کرکوک خواهان آغاز هرچه سریعتر عملیات آزادسازی الحویجه شدند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: ارتش ، کرکوک ، فرمانده
نظرات بینندگان