arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵
وزیر دفاع انگلیس:

روسیه رقیب غرب است نه شریک آن/ از دخالت های روسیه در اروپا نگرانیم

وزیر دفاع انگلیس در اظهاراتی اعلام کرد که روسیه متحد این کشور به شمار نمی آید، بلکه رقیبی برای غرب محسوب می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر دفاع انگلیس با تکرار مواضع آمریکا و فرانسه علیه مسکو اعلام کرد که این کشور به رقیبی برای غرب مبدل شده است.

به گزارش گاردین، وزیر دفاع انگلیس در اظهاراتی اعلام کرد که روسیه متحد این کشور به شمار نمی آید، بلکه رقیبی برای غرب محسوب می شود.

«مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس در این باره گفت: روسیه در بحران کنونی سوریه به اتخاذ مواضع تهاجمی روی آورده ؛ لذا به رقیبی برای غرب مبدل شده است.

وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی در این باره افزود: با افزایش هراس از بازگشت به سیاست جنگ سرد، باید از دخالت های روسیه در اروپا نگران بود.

وی ادامه داد: مواضع روسیه تهاجمی تر شده است. ما امیدوار بودیم که این کشور به شریک ما در غرب تبدیل شود؛ اما مسکو آشکارا نشان داد که رقیب ما شده است.

«مایکل فالون» تأکید کرد: آن ها در دریای سیاه چنگ و پنجه نشان می دهند. آن ها موضوع کریمه را نظامی کرده اند. ما اینگونه فشارهای مسکو را بر دولت های حوزه بالتیک مشاهده می کنیم. آن ها تلاش می کنند تا در انتخابات ها مداخله کنند؛ آن ها در همه پرسی هلند هم دخالت کردند.

این مقام نظامی انگلیس با تکرار مواضع آمریکا و فرانسه علیه مسکو مدعی شد: روس ها گفتند که برای کمک در مبارزه با داعش به سوریه آمده اند؛ اما به دولت بشار اسد کمک می کنند.

منبع: مهر
برچسب ها: وزیر دفاع ، تهاجمی ، شبکه
نظرات بینندگان