arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

تبدیل مجازات 7 اعدامی به حبس ابد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سخنگوی قوه قضاییه از تخفیف مجازات 7 نفر از کسانی که به اعدام محکوم شده بودند، به حبس ابد خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در نود و هفتمین نشست خبری خود با اهالی رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در سه ماه گذشته فروردین و اردیبهشت و خرداد در مجموع 31 استان کشور متاسفانه 34 هزار و 646 کیلو مواد مخدر از انواع مختلف کشف شده که از این میزان حدود 936 کیلو هرویین، 88 کیلو شیشه و 168 کیلو کراک بوده است.

وی افزود: به خانواده ها توصیه می کنم که مراقب باشند تا عزیزان و جوانان‌شان در دام مافیای مواد مخدر گرفتار نشوند.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: اگر کسی وارد چنین موضوعاتی شد به دلیل ضرر و زیان بزرگ، قوه قضاییه ناگزیر به مجازات و اشد مجازات آنان است. در این جاست که مدعیان حقوق بشر فریادشان بلند می‌شود که چرا جمهوری اسلامی ایران با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد و آنها را مجازات می‌کند.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اینکه در این سه ماه 7 نفر از کسانی که به اعدام محکوم شده بودند به دلیل اینکه اثبات کردند پشیمان هستند و موضوع برای مقامات دادگستری محرز شد و هر نوع همکاری را با دادسرا و نیروهای امنیتی برای معرفی سایر مجرمین داشتند در مجازاتشان تخفیف داده شد و حکم آنان از اعدام به حبس ابد تبدیل شد.

وی افزود: این افراد در برنامه‌های فرهنگی زندان کمال همکاری را داشتند و توانستند تعدادی از جزوات قرآن را حفظ کنند که با درخواستی که از طرف روسای دادگستری شده بود، یک درجه به آنها تخفیف داده شد.
نظرات بینندگان