arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۳ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۵

تیراندازی در شیکاگو یک کشته و 8 مجروح برجای گذاشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تیراندازی های پراکنده در شهر شیکاگو آمریکا یک کشته و هشت مجروح برجای گذاشت.

به گزارش انتخاب، سایت خبری 'شیکاگو تریبیون' روز شنبه گزارش داد: تیراندازی های پراکنده روز گذشته (جمعه) در غرب، جنوب و جنوب غربی شیکاگو روی داد.

بنابراین گزارش سخنگوی پلیس شیکاگو گفت: یک مرد 56 ساله حوالی ساعت 05:00 بعدازظهر به وقت محلی در 'اولت اروینگ پارک' در جنوب غرب شیکاگو با شلیک چند گلوله کشته شد.
پلیس شیکاگو افزود: انتظار نمی رود که تیراندازی صورت گرفته در این بخش از شیکاگو در ارتباط با گروه های تبهکار باشد.

بنابراین گزارش در دیگر تیراندازهای پراکنده که به گفته پلیس شیکاگو نخستین آنها از ساعت 12:00 ظهر به وقت محلی روی داد، بیشتر افراد جوان 18 تا 31 ساله مورد هدف قرار گرفته و مجروح شدند.

شیکاگو تریبیون جزئیات بیشتری از این تیراندازی ها ارائه نکرده است.

شیکاگو با جمعیتی نزدیک به سه میلیون نفر یکی از شهرهای پرجمعیت آمریکا به شمار می رود که در ایالت 'ایلینویز' درشمال غرب آمریکا واقع است.

براساس آمار مرکز کنترل درمان و مراقبت آمریکا تنها در سال 2013 میلادی بر اثر تیراندازی با سلاح گرم 84 هزار و 258 نفر مجروح ( 27 نفر از 100 هزار نفر) و 11 هزار و 208 نفر (چهار نفر از 100 هزار نفر) نیز کشته شده اند.

تاکنون تلاش گروه های مخالف آزادی حمل و استفاده از سلاح و برخی قانونگذاران این کشور برای ممنوعیت یا حداقل ایجاد محدودیت در این زمینه با اغوا و تهدید کارخانه های اسلحه سازی شکست خورده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان