arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۴ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴

نظامیان آمریکا دستورات ترامپ را اجرا نخواهند کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'مایکل پرگنت' Michael Pregent مشاور اطلاعاتی سابق ژنرال 'دیوید پترائوس' فرمانده سابق ارتش آمریکا با اشاره به اظهارات جنجال برانگیز دونالد ترامپ درباره احیای شکنجه های قرون وسطایی گفت: نظامیان دستورات غیرقانونی ترامپ را بعنوان فرمانده کل قوا انجام نخواهند داد. 
 
به گزارش انتخاب، شبکه تلویزیونی سی.ان.ان روز سه شنبه گزارش داد: اکنون نگرانی از پیشتازی دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا از حزب جمهوریخواه به کهنه سربازان آمریکایی رسیده و قرار گرفتن احتمالی وی در جایگاه فرماندهی کل قوا در آمریکا با تردیدهای بیشتری مواجه شده است. 

مایکل پرگنت در مصاحبه ای اختصاصی با سی.ان.ان اظهارات ترامپ در مورد پرداختن به روش های شکنجه از جمله روش 'غرق مصنوعی'، به عنوان فردی که قرار است در منصب فرماندهی کل قوای آمریکا قرار گیرد، نگران کننده خواند. 

وی به سی.ان.ان گفت: اگر ترامپ بعنوان فرمانده کل قوا دستوری برخلاف قانون بدهد ما (نظامیان) آن را انجام نمی دهیم، ما (نظامیان) قوانینی داریم که از آن پیروی می کنیم و به اقدامات غیراخلاقی و غیر قانونی عمل نمی کنیم. 

مایکل پرگنت افزود: بنابراین فرمانده کل قوا (آمریکا) نمی تواند بدین صورت به شما دستور دهد. 

دونالد ترامپ پیشتر گفته بود که آمریکا باید از روش های شکنجه از جمله غرق مصنوعی و نیز صدور مجوز نظامی برای کشتار اعضای خانواده های تروریست ها استفاده کند. وی با این حال گفت که دستوری به ارتش نخواهد داد که قوانین بین المللی را نقض کند. 

وی در گفت و گو با روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» اظهار داشت: از هر قدرت قانونی استفاده خواهم کرد تا چنین دشمنان تروریستی را متوقف کنم. این موضوع را درک می کنم که آمریکا متعهد به قوانین و معاهدات بین المللی است و به ارتش یا سایر مقام ها دستوری نخواهم داد که چنین قوانینی را نقض کنند و از توصیه آنها در چنین مسائلی استفاده خواهم کرد. 

دونالد ترامپ درمورخ 18 بهمن ماه برابر با هفتم فوریه گذشته به شبکه خبری 'ای بی سی' آمریکا گفته بود :ما در شرایطی مانند قرون وسطی زندگی می کنیم و اگر تصمیم بر عهده من باشد، قطعا شکنجه هایی مانند «حس غرق شدگی» را باز می گردانم و اگر لازم باشد شکنجه هایی شدیدتر از آن را نیز باز می گردانم. 

نگرانی از پیشتازی دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه به آنجارسیده که کریستین امانپور در ویژه برنامه سی.ان.ان گزارش داد: مردم آمریکا اندک اندک از این پیشتازی 'عصبی' شده و اکنون به دنبال مهاجرت به کانادا هستند. 

امانپور درویژه برنامه مورخ 15 اسفند ماه گفت: پس از اعلام نتایج 'سه شنبه' بزرگ (اول مارس برابر با 11 اسفندماه) تنها در یک روز، 825 هزار کاربر آمریکایی برای فرار از ریاست جمهوری احتمالی ترامپ، نحوه مهاجرت به منطقه «کیپ بریتون آیلند' (واقع در جنوب شرق کانادا) را بر روی سایت های اینترنتی جست و جو کردند. 

سی.ان.ن گزارش داد: براساس ارزیابی های گوگل، تنها چهارساعت پس از نتایج انتخابات درون حزبی جمهوریخواه در سه شنبه بزرگ، شمار عبارت «چگونه می توان به کانادا رفت» از سوی کاربران آمریکایی، افزایش تکان دهنده ای داشت، این عبارت و جست و جوی اینترنتی رفتن به کانادا از سوی کاربران نگران آمریکایی، 350 درصد افزایش یافته بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان