arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۳ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

آلمان خواستار افزایش کمک مالی اتحادیه اروپا به ترکیه برای تامین نیازهای پناهجویان شد

«گونتر اوتینگر» کمیسیونر آلمان در اتحادیه اروپا، گفت که ممکن است اتحادیه اروپا مجبور شود کمک مالی را که تاکنون به ترکیه برای کمک به نگهداشتن میلیون ها پناهجوی سوری در خاک خود می داده است، به بیش از دو برابر افزایش دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش میزان، به نقل از خبرگزاری رویترز از برلین، کمیسیون اروپا اعلام کرد: نخستین بخش از مبلغ 3 میلیارد یورو (3میلیارد و 300 میلیون دلار) بودجه کمک به ترکیه را برای تامین نیازهای حدود 2 میلیون و 500 هزار پناهجو، پرداخت کرده است.

اوتنیگر به مجله آلمانی اشپیگل گفت: اروپا باید دورنمای حمایت مالی بیشتر از ترکیه را پس از سال 2017 حفظ کند.

اوتینگر عضو بلندپایه حزب راست میانه اتحادیه دمکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان افزود: تامین هزینه های کامل ارائه خدماتی که ترکیه برای تدارکات و مراقبت از پناهجویان پرداخت می کند، ممکن است به آسانی به 6 یا 7 میلیارد یورو اضافی در سال نیاز داشته باشد.

ورنر فیمان صدراعظم اتریش نیز به اشپیگل گفت: بودجه تازه ی اتحادیه اروپا را برای تامین مالی هزینه های اضافی پیشنهاد کرده است و ما باید برای حل بحران پناهجویان، راه مشترک اروپایی پیدا کنیم.

فیمان افزود: بنابراین ما بودجه ای پیشنهاد می کنیم که هر کشور عضو اتحادیه اروپا آن را مانند وام بانکی بپردازد که باید برای تامین هزینه های پناهجویان استفاده شود.

دونالد توسک رییس شورای اروپا که روز جمعه با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه مذاکره کرد، ریاست نشست اضطراری روز دوشنبه اتحادیه اروپا با ترکیه را برای تقویت همکاری به منظور ریشه کن کردن سیل پناهجویان به اروپا به عهده خواهد داشت.
نظرات بینندگان