arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰
پر و بال جريان انحرافي در حال قيچي شدن است؛

آیت الله جنتی: اینها ادعاي تشرف خدمت حضرت وليعصر (عج) مي‌كنند/كسي را عزل مي‌كنند، مي‌گويند آقا فرموده است

آيت‌الله جنتي تصريح كرد: هر فردي تا مادامي كه در مسير ولايت فقيه حركت كند، مورد قبول مردم است و مردم جان خود را نثار خواهند كرد، ولي اگر پايش را كج گذاشت، حمايت‌هاي مردمي هم از بين مي‌رود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آيت‌الله جنتي تصريح كرد: هر فردي تا مادامي كه در مسير ولايت فقيه حركت كند، مورد قبول مردم است و مردم جان خود را نثار خواهند كرد، ولي اگر پايش را كج گذاشت، حمايت‌هاي مردمي هم از بين مي‌رود.

به گزارش انتخاب، آيت‌الله احمد جنتي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به برگزاري نمايشگاه كتاب اظهار كرد: مقام معظم رهبري همانند هر سال در نمايشگاه حضور يافتند و اين امر نشان دهنده اين است كه نظام جمهوري اسلامي بهاي فراواني براي فرهنگ و كتاب قائل است و ولي فقيه سه ساعت از وقت‌شان را صرف اين امر مي‌كنند.

وي با تقدير از برگزاركنندگان نمايشگاه كتاب، يادآور شد: از كشورهاي مختلفي در نمايشگاه شركت كرده بودند و اين نمايشگاه مايه افتخار ماست و دنيا بايد بداند از مسائلي كه جمهوري اسلامي به آن اهميت فراوان مي‌دهد، مسائل فرهنگي و ديني هستند.

امام جمعه موقت تهران همچنين اظهار اميدواري كرد كه تاليفات و تحقيقات ما در مسائلي باشد كه مورد نياز مردم بوده و جوانان را تربيت اخلاقي كرده و به آنان وحدت كلمه را تزريق كند.

وي تصريح كرد: اين تاليفات بايد جنبه‌ي سازندگي داشته باشد، نه فقط جنبه سرگرمي.

جنتي در ادامه تصريح كرد: مساله‌اي يكي دو هفته افكار را به خود مشغول كرد و تاثيرات مختلفي را به دنبال داشت. عده‌اي را در داخل و خارج شاد كرد و آنها اميدوار شدند كه اين همان چيزي است كه مي‌خواهند و خيال كردند كه در رده‌هاي بالاي كشور جدايي و تفرقه مي‌شود. عده‌اي نيز واقعا ناراحت شده و غصه خوردند، تذكر داده و ملاقات كردند. اين مطلب غيرمنتظره بود و مورد توقع ما نبود و نبايد از آن به سادگي گذشت و بايد در تحليل‌ها جايگاهي به آن اختصاص داده شود.

دبير شوراي نگهبان اظهار كرد: قائله با يك حركت عملي و سخنراني خاتمه يافت و آرامش ايجاد شد و اميدواران نااميد و نااميدان اميدوار شدند و چهره‌هايي هم در اين ميان خود را نشان داد و حقيقت‌هايي آشكار شد.

امام جمعه موقت تهران تاكيد كرد: نبايد از اين مسائل دغدغه داشته باشيم. براي ما تازگي ندارد، از اول انقلاب تاكنون از اينگونه شبه بحران‌ها داشته‌ايم، از جمله جنگ، مساله بني‌صدر، منافقين و ترورها را داشته‌ايم. اينها گذشت و تلخي بود كه ميوه‌اي شيرين به بار آورد و در نهايت انقلاب، اسلام و ولايت فقيه تقويت شد. تنها جنگ نيست كه تلخي ايجاد مي‌كند، فتنه هم جنگي بود كه ختم به خير شد و دشمنان نبايد خوشحالي كنند.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران خطاب به دشمنان گفت: بايد به دو نكته توجه كنيد، نخست اين‌كه مردم ما براي ارزش‌ها جان مي‌دهند. مدتي بود كه ارزش‌ها در جامعه كم‌رنگ شده و اشرافيت در حال غلبه بود مردم نيز مقداري دلسرد شدند و يك دفعه كسي پيدا شد كه از ارزش‌ها گفت و مساله عدالت، مبارزه با فساد و احياي ارزش‌هاي از دست رفته را مطرح كرد.

دبير شوراي نگهبان افزود: در اين ميان مردم به ارزش‌ها راي دادند. اين مسائل بايد مورد تحليل قرار گيرد، مردم ما مسلمان و تربيت شده مكتب غدير و عاشورا هستند. در اين كشور مردم دو ماه براي امام حسين (ع) و عاشورا عزاداري مي‌كنند.

جنتي تاكيد كرد: هر فردي تا مادامي كه در اين مسير حركت كند، مورد قبول مردم است و مردم جان خود را نثار خواهند كرد، ولي اگر پايش را كج گذاشت، حمايت‌هاي مردمي هم از بين مي‌رود.

وي با بيان اين‌كه مساله‌ ديگري كه فتنه‌گران بايد به آن توجه كنند، ولايت فقيه است، گفت: اين مملكت، مملكت ولايت فقيه است. دشمن از ولايت فقيه سيلي خورده كه به اين اندازه از آن مي‌ترسد. در كشور هر شخصي در جاي خود قرار دارد و اركان در جايگاه خود هستند. ولي فقيه نيز كسي است كه هواي نفس در او حاكم نيست و تنها خدا بر وجود او حاكم است.

امام جمعه موقت تهران با طرح اين سوال كه ولايت فقيه را چه كسي بايد تعريف و تفسير كند، تاكيد كرد: عده‌اي مي‌آيند ولايت فقيه را به نفع منافع پليد خود تفسير مي‌كنند، اين در حالي است كه اين كار بر عهده علما و اسلام‌شناسان است. ولايت فقيه در جايي كه مصلحت ببيند وارد عمل مي‌شود و تجربه‌ي 32 ساله نشان داده و مي‌دهد كه ولايت فقيه حلال مشكلات است.

جنتي ادامه داد: ولايت فقيه هر جا خلافي را مشاهده كند اول تذكر مي‌دهد و اگر تذكر اثر نكرد، اعلام ولايت مي‌كند. عده‌اي خيال مي‌كنند اگر در كشور اتفاقي بيفتد مملكت به بن‌بست مي‌خورد، اين در حالي است كه شرع و قانون بر اين مملكت حاكم است و ولي فقيه تابع قانون و شرع است.

دبير شوراي نگهبان خاطر نشان كرد: آن عده‌اي كه گفتيم بايد ارزش‌ها، مردم و ولايت فقيه را در نظر بگيرند، حلقه‌اي دور يك نفر نزنند و انحرافات را به وجود نياورند، آنها خيال مي‌كنند كاري برخلاف مصالح مملكت و ولي فقيه انجام دهند. بدانند قسمت زيادي از كارهايي كه مي‌كنند مقدمات انتخابات است، اگر همه آن نباشد.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران افزود: پول‌هاي كلاني كه جذب و توزيع مي‌كنند از ديد مردم مخفي نيست. روزي مردم و نظام به حساب آنها مي‌رسند، اگر امروز مصلحت نيست با آنها برخورد شود، ولي روزي به حساب آنها رسيده خواهد شد. اين افراد از يك طرف با پول و روابط كار مي‌كنند و روي خوش به بيگانه‌ها و چراغ سبز به آمريكايي‌ها نشان مي‌دهند و از سوي ديگر اقدامات ناجور و ناپسند انجام مي‌دهند.

جنتي ادامه داد: ادعاي تشرف خدمت حضرت وليعصر (عج) مي‌كنند؛ كسي را عزل مي‌كنند، مي‌گويند آقا فرموده است. بعد هم به طلسم و كارهاي رمالي توسل مي‌كنند كه دشمنان خيال مي‌كنند داخل نظام اين كارها انجام مي‌شود، اين در حالي است كه نه در دولت اينگونه مي‌شود و نه در ميان مقامات مسئول مملكت. فقط يك عده بادمجان قاب‌چين هستند و اينها خودشان خراب مي‌شوند و مي‌خواهند ديگران را نيز خراب كنند.

دبير شوراي نگهبان در پايان خطبه دوم گفت: افرادي معدود و انگشت‌شمار هستند كه اينگونه اقدامات را انجام مي‌دهند در حالي كه پر و بال آنها در حال قيچي شدن است و خيال نمي‌كنم بتوانند خيلي دوام بياورند.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله جنتي در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران تاكيد كرد: پيش از اين نيز گفته بودم جنگ با اسلام در حقيقت جنگ با خداست. از ابتداي خلقت تا امروز و از امروز تا آخرت دو صف كشيده شده و مي‌شود، نخست صف خدا و يارانش و ديگري صف شيطان و ياران شيطان و اين دو صف در مقابل هم قرار گرفته‌اند.

وي اظهار كرد: دوستي با انبياء، دوستي با خدا و دشمني با انبياء، دشمني با خداست. در رشته انبياء و اوصيا ولي فقيه هم قرار مي‌گيرد. بايد توجه داشته باشيم كه اين دو صف در تحليل مسائل نظامي و جنگي و در ادامه كار چه مي‌كنند و در اين زمينه وظايف شرعي ما مشخص مي‌شود.

برچسب ها: جنتی ، جریان انحرافی
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
1
0
مطمئنا جریان انحرافی با این خط و منش انحرافی قابله اطمینان نیست .
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
0
0
آیا آیت الله جنتی نبود که گفت[نقل به مضمون): حضرت مهدی(عج) فهرست کابینه آقای احمدی نژاد را امضا کرده است!؟
جبهه هنرهای زیبا - قرارگاه فجر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۲
0
0
باسمه تعالی شانه
با سلام و احترام

ضمن تشکر فراوان از ریاست محترم شورای نگهبان،به قول فرمایش ایشان آقای احمدی نژاد کارهای خوبی انچام داده اند اما چرا مدتی است علنا دست به مخالفت با دوستان خود برداشته است جای سوال است.
شاید و یا حتما از برنامه نفوذ انحرافات در تیم دولت عزیز است و باز تاکید می کنیم که جناب آقای دکتر احمدی نژاد که بسیار ایشان را دوست داریم دست از لجاجت با بچه های حزب اللهی بردارد و بقول حاج منصور و حاج سعید به آغوش بچه هیئتیها و حزب الله برگردد.
چرا که ایشان را به راحتی به دست نیاورده ایم که بخواهیم به راحتی به دست بدیهم باید همه در مقابل حزب الله و ولایتمداران متواضع تر از این حرفها باشند نه اینکه .....
همانطور که نباید به این راحتی راضی باشیم آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی را دشمنان داخلی و خارجی از ما بگیرند.
ولی همه باید بدانیم چه آقایان اصولی و چه آقایان اصلاحی(خصوصا در این زمان حساس، هر چند همیشه روزهای انقلاب حساس بوده و هست تا ظهور حضرت عج)باید در مقابل ولایت فقیه سر خم کنیم و امتثال امر سیدنا الامام خامنه ای را بر خود فرض بدانیم.

جبهه هنرهای زیبا
قرارگاه فجر
نظرات بینندگان