arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

پدر جغرافياي ايران‌:‌ عمرم را در شريف ترين شغل گذراندم

پدر جغرافیای ایران در جشن صدمین سال تولدش گفت: هنوز هم برای معیشت و هم برای اینکه زنده بمانم در هفته سه روز کار می کنم .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پدر جغرافیای ایران در جشن صدمین سال تولدش گفت: هنوز هم برای معیشت و هم برای اینکه زنده بمانم در هفته سه روز کار می کنم .

به گزارش خبرنگار ما ؛ پروفسور محمدحسن گنجی در این مراسم که در موزه و سرای چهره های ماندگار سعدآباد برگزار شد ،‌ افزود:‌ بیشتر سال های عمرم را به وطنم خدمت کردم و در موثرترین و شریف ترین شغل یعنی معلمی گذراندم .

این چهره ماندگار کشور گفت: امیدوارم نظام تربیتی و آموزش و پرورش کشور به نحوی اداره شود که در کنار آموزش علوم مختلف ،‌ دین فراموس نشود . در این مراسم استادان شریعتمداری و بهنیا درباره ویژگی ها و تلاش های ماندگار پروفسور گنجی سخن گفتند . سلحشور استاد ممتاز خوشنویسی نیز به سوابق و فعالیت های استاد گنجی در تالیف نخستین کتاب رنگی جغرافیا در ایران اشاره کرد . در پایان مراسم ، بنیاد چهره های ماندگار ، نشان یادبود جشن صد سالگی استاد گنجی را به وی اهدا کرد .

پرو فسور محمدحسن گنجی متولد1291 شمسی در بیرجند دارای درجه دکتری در جغرافیا از دانشگاه کلارک آمریکا و استاد دانشگاه تهران است که در چهارمین دوره معرفی چهره های ماندگار انتخاب شد. وی در کارنامه فعالیت های خود تاسیس و مدیریت سازمان هواشناسی کشور ، معاونت وزارت راه ، معاونت دانشگاه تهران ، ریاست دانشکده ادبیات و استاد ممتاز دانشگاه تهران و نخستین رئیس انجمن جغرافی دانان ایران ، بنیانگذاری جغرافیای نوین در کشور و تالیف بیش از130 اثر برجسته علمی به زبان های فارسی و انگلیسی را دارد. جشن صدمین سال تولد پروفسور محمدحسن گنجی چهره ماندگار رشته جغرافیا و شخصیت برتر هواشناسی جهان امروز در موزه و سرای چهره های ماندگار مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد.
نظرات بینندگان