arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۹ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۰

چاپ تصاویر تکان دهنده بر روی پاکت های سیگار در فرانسه اجباری شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واحد مرکزی خبر نوشت:

چاپ تصاویر تکان دهنده در مورد مصرف سیگار بر روی پاکت های سیگار در فرانسه اجباری شد.

به نوشته روزنامه لوفیگارو، فرانسه از روی چهارشنبه به جمع بیست کشوری می پیوندد که تصاویری تکان دهنده و دلخراش از موارد استعمال دخانیات بر روی پاکت های سیگار چاپ می کند.

پرکاری بیش از اندازه تیروئید، دندان های پوسیده، ریه از کار افتاده و کودکی که با استفاده از ماسک اکسیژن تنفس می کند از جمله چهارده تصویری است که از میان چهل و دو تصویر معرفی شده توسط کمیسیون اروپا، برای چاپ بر روی پاکت های سیگار انتخاب شده است تا سیزده و نیم میلیون سیگاری فرانسه را تحت تاثیر قرار دهد.

استفاده از این سیگارها بخشی از کنوانسیون مبارزه با دخانیات سازمان بهداشت جهانی است که فرانسه در سال دوهزار و چهار آن را تصویب کرد. این تصاویر رنگی هستند و سی درصد از کل پاکت سیگار را می پوشانند.

رییس کمیته ملی مبارزه با دخانیات در فرانسه می گوید این تصاویر با دو هدف بر روی پاکت های سیگار چاپ می شوند.

از یک سو به طور مستقیم خطرات ناشی از مصرف سیگار را بیان می کنند و از سوی دیگر فریبندگی و زیبایی ظاهری پاکت سیگار را از بین می برند.

وی در ادامه افزود فعالان بخش دخانیات سالانه به دویست هزار سیگاری جدید نیاز دارند که این افراد بیشتر در میان جوانان با متوسط سنی سیزده سال یافت می شوند.

از این رو تلاش شده با انتشار این تصاویر، نوجوانان حساس این سن را آگاه کرد.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی فردی که روزانه یک بسته سیگار مصرف می کند سالانه بیش از هفت هزار بار با این تصاویر رو به رو خواهد شد.

حتی افراد غیرسیگاری، کودکان و جوانان نیز با دیدن این تصاویر تحت تاثیر قرار می گیرند. در تحقیقی در سال دوهزار ، یک سوم افراد سیگاری اعلام کرده اند با دیدن چنین تصاویری تصمیم گرفته اند مصرف سیگار را ترک کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
0
1
تمام دولتهاي دنيا دروغ ميگويند اگر واقعا سيگار اينقدر مضره به عوض چاپ عكس و تصويب هزاران قانون و صرف هزينه براي اجراي آن جهت جلوگيري از مصرف سيگار در اماكن عمومي و خصوصي و.... چرا در كارخانجات سيگارو تخته نميكنن؟
نظرات بینندگان