arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۹ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۰

خصوصی شدن مخابرات، هزاران کارشناس را در تهران، اصفهان و شیراز بیکار کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نادر قاضی‌پور در جلسه علنی امروز سه شنبه -30 فروردین - مجلس شورای اسلامی درباره سوال خود از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: مرکز تحقیقات مخابرات هر سال برای کارهای پژوهشی 500 میلیارد تومان اعتبار دریافت می‌کند، اما از تحقیقات آن استفاده نمی‌شود. 

نماینده ارومیه، تصریح کرد: امروز در هر منطقه هر شرکت مخابراتی یک آنتن جدید نصب می‌کند، نابسامانی در ظاهر شهر به وجود می‌‌آورد و سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد. هیچ پژوهش تحقیقاتی تایید نمی‌کند که برای یک منطقه 50 آنتن مخابراتی نیاز است. 

وی افزود: آنتن‌های مخابراتی براساس چه قانونی واگذار شده‌اند، این مسأله علاوه بر زشت کردن ظاهر شهر و اثرات برای حال شهروندان هزینه‌های مالی زیادی را به مردم تحمیل می‌کند. 

قاضی‌پور اظهار کرد: رقابت ایجاد کردن بین اپراتورهای مختلف نظیر ایرانسل و همراه اول که با احداث آنتن محقق نمی‌شود. مردم که نباید هزینه بی‌دقتی‌های مسئولان را بپردازند. 

وی ادامه داد: در زمان واگذاری شرکت مخابرات، برخی روستاها فاقد بهره‌گیری از امکانات و خدمات مخابراتی نظیر اینترنت بودند و الان بخش خصوصی برای رفع این خلاء چون توجیه اقتصادی ندارد، ورود نمی‌کند. 

نماینده ارومیه یادآور شد: مسئولان وزارت ارتباطات در این رابطه باید به اهالی آن روستاها پاسخ‌گو باشند که در کجای قرارداد واگذاری شرکت مخابرات این موضوع را پیش‌بینی کردند که امروز این شرکت از اجرای آن سرباز می‌زند. 

وی افزود: مرکز تحقیقات مخابرات با آن همه اعتبار پژوهشی مشغول چه کاری است که این همه معضلات در امر واگذاری شرکت مخابرات وجود دارد. 

این نماینده مجلس هشتم تاکید کرد: این شکل خصوصی شدن شرکت مخابرات، میلیاردها تومان به تولیدات داخلی ضرر زد و هزاران کارشناس امر ارتباطات در تهران، اصفهان و شیراز بیکار شدند. 

وی افزود: چندین جلسه در مجلس گذاشته شد تا مسئولان سازمان تامین اجتماعی قانع به بیمه کردن کارگزاران شرکت مخابرات روستایی شوند، اما این مشکل حل نشد. 

قاضی‌پور گفت: وزیر روشن نکرد که آیا تحقیقات پژوهشی مرکز تحقیقات مخابرات در کارها لحاظ می‌شود یا خیر. ایشان باید قبول کند که مطالعات خوبی از سوی اهل فن انجام شد، ولی آن مطالعات در عرصه عمل مورد توجه قرار نگرفتند. 

وی ادامه داد: از آنجا که وزیر ارتباطات از دوره تصدی این مسئولیت با کمیسیون هماهنگ بوده و تعهد داده است که مشکل کارگزاران روستایی و کارگران مخابراتی شیراز را حل کند، بنابراین من و محجوب از توضیحات وزیر قانع شدیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
UNITED STATES
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
0
2
ببخشید ها به تمام هموطنانم سوئ تفاهم نشه داره حالم به هم میخوره از شرایط روز کشورم.هر روزو باید با یک شرایط نامید کننده شروع کنیم.هر روز از یک طرف باید دروغ های دولت از صداسیما شنید و از طرف دیگه واقعیت های روز مانند بیکاری تورم و...دید
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
0
2
کدام خصوصی از یک بخش دولت گرفته اند به بخش دیگر داده اند.ولی علت اصلی بیکاری نور چشمی هاست که نمی گذارند .کار به کسی دیگر برسد!
نظرات بینندگان