arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۸۰۲
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۸ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴

جمع آوری ميليونی امضای زائران اربعين در پاسخ به هتک حرمت آل سعود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام محمد حسین بلک ظهر امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی كمیته فرهنگی و آموزشی ستاد استانی اربعین حسینی (ع) اظهار كرد: در ایامی كه سپری شد، برنامه ریزی هایی در خصوص اربعین مطرح شد كه الان در مرحله اجرایی شدن آن هستیم و امیدواریم خداوند كمک کند كه در بخش فرهنگی كه حداقل ما عهده دار هماهنگی برخی از كارهای آن هستیم نهایت تعامل را با همه عزیزان داشته باشیم.

وی افزود: اقداماتی كه تلاش كردیم با هماهنگی سایر دستگاهها صورت بگیرد در بخش اعزام بود كه هم ائمه جمعه و هم فرمانداران و مدیران ما در شهرستانها هماهنگی های لازم را صورت داده اند و ما در مجموع با بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت سعی كردیم هماهنگ تر شویم.

مدیركل تبلیغات اسلامی خوزستان عنوان كرد: در بخش بسته های فرهنگی چون در ایام حضور زائران در نقاط مرزی هستیم، این بخش فعال تر شود. برای اینكه ما بتوانیم انسجام بهتری ایجاد كنیم كانكس های پیش بینی شده در نقاط مرزی می تواند محل حضور و ارائه بسته های فرهنگی حج و زیارت و سازمان تبلیغات اسلامی باشد.

حجت الاسلام بلک بیان كرد: امكاناتی را هم كه مردم علاقه دارند به آن نقاط برسانند به كارگروه هایی كه در این رابطه قبول مسئولیت كرده اند، معرفی و هدایت می کنند.

وی گفت: هم اکنون در نقاط مرزی شلمچه و چذابه با حضور نیروهای فرهنگی، همچنین محوریت ائمه جمعه شهرستانها و دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی سعی كردیم این كارها انسجام پیدا كند.

حجت الاسلام بلک ادامه داد: روحانیون زیادی داوطلبانه و به طور جهادی در عرصه تبلیغ این ایام حضور دارند كه همراه جمعیت پیاده هستند و عده ای هم برای پاسخ به سوالات مطرح شده زائرین استقرار دارند. خواهرانی كه می توانند فعالیت فرهنگی ارائه دهند هم پیش بینی شده اند. بسته های فراوان فرهنگی اعم از زیارت نامه ها و پیشانی بندها و غیره تهیه شده و در مسیر توزیع می شود.

وی تصریح كرد: یكی از نكات قابل ذكر این است كه در راستای اهداف شومی كه استكبار جهانی و به خصوص دست نشانده هایشان در منطقه از جمله وهابیت و آل سعود دنبال می كنند هتک حرمت ایام محرم و عاشورای حسینی (ع) است كه به واسطه پیشنهاد شومی كه به سازمان ملل داده شده، عكس العمل بسیار قابل توجهی از غیرتمندان حسینی و شیعیان ایجاد شده كه ما در جریان پیاده روی اربعین شاهد امضای میلیونها عاشق امام حسین (ع) خواهیم بود در طرح مستشهدین شاهد خواهیم بود كه دهها میلیون نفر از عاشقان امام حسین (ع)  با امضاهای مؤكد خودشان، مشتی بر این طرح صهیونیستی خواهیم زد.

مدیركل تبلیغات اسلامی خوزستان عنوان كرد: آنچه برای ما مهم است حفظ شعائری است كه امام حسین (ع) برای آن حركت كرده كه یكی ظلم ستیزی و دیگری پایبندی به همه اصول و فروع این مطلب مقدس به خصوص برپایی نماز اول وقت و جماعت هستند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان