arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۷ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴

عکس کمیاب از حسن زیکو پدر پیام صادقیان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آذربایجان شرقی در دومین دوره لیگ استانی قدس به فینال رسید و با شکست برابر اصفهان از دسترسی به مقام قهرمانی بازماند. در تیم منتخب آذربایجان شرقی، بازیکنان بزرگی وجود داشتند. بازیکنانی مثل امیر داداش‌ضیایی، سیدمحمد علوی( بازیکن ثابت تیم‌ملی در بازی معروف سال 65 برابر کویت)، احد شیخ‌لاری، غلامرضا باغ‌آبادی، مرحوم مقصود بایرامی و حسن صادقیان.

این حسن صادقیان یکی از تکنیکی‌ترین مردان تبریز در دهه 60 بود. بازیکنی که به خاطر تکنیک بالا به حسن زیکو معروف بود. حسن زیکو چشم های روشنی داشت و تبریزی ها به او حسن زاغی هم می‌ گفتند.

عکس کمیاب از حسن زیکو پدر پیام صادقیان



حسن صادقیان پدر پیام صادقیان ستاره امروز تیم نفت‌تهران است، پیام تکنیک بالا و البته شیطنت های متعدد را از مرحوم پدرش یاد گرفته است هر چند باید اقرار کنیم پیام صادقیان امسال بسیار آرام و متین و بی حاشیه شده است.

حسن صادقیان یکی از مردان بزرگ فوتبال آذربایجان شرقی بود که همراه همبازیانی که نام بردیم، فوتبال آذربایجان را به اعتبار و افتخار رساندند. نسل صادقیان و شیخ‌لاری و داداش ضیایی و علوی و باغ آبادی و دیگر ستاره های دهه 60 فوتبال آذربایجان را آماده ظهور نسلی تازه کرد، نسلی که ستاره هایش انگیزه بزرگی به نام شبیه شدن به حسن زیکو و شیخ لاری و باغ آبادی داشتند. نسلی که ستاره هایش کریم باقری، علی دایی، برادران دین‌محمدی، برادران خطیبی، باغمیشه، یونس باهنر، حلالی، همدانی، علیرضا اکبرپور و ... بالاخره کریم انصاری فر و پیام صادقیان بودند، یک نسل بعد.


منبع: ورزش3
نظرات بینندگان