arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۹ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴

دستاورد تیم کروش از بازی با مولتی میلیاردرهای ژاپنی

وحید هوجیچ سرمربی ژاپن پس از پایان این مسابقه گفت که تیمش قصد داشته در تهران، ایران شکست دهد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 شب قبل از بازی دوستانه ایران - ژاپن، کارلوس کروش که ارتباط زنده با برنامه نود برقرار کرده بود، گفت که در این مسابقه به بازیکنان جوان میدان خواهد داد. او گفت: «بازی مهمی مقابل ژاپن داریم. در این اردوها فرصت را به بازیكنان جوان و بقیه تیم می دهیم كه بتوانیم پیشرفت كنیم. همیشه انتقادها وجود دارد ولی متاسفانه ما تنها با سه هفته آماده سازی به جام جهانی رفتیم. بدون هیچ آماده سازی خوبی به جام ملت های آسیا رفتیم. هیچ كسی آن موقع هیچ نگرانی نداشت.»

دستاورد تیم کروش از بازی با مولتی میلیاردرهای ژاپنیکروش همان شب ترکیب تیم ملی را برای بازی با ژاپن اعلام کرد و قرار شد که علیرضا حقیقی، وریا غفوری، پژمان منتظری، جلال حسینی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی، رامین رضاییان، اشكان دژاگه، وحید امیری و سردار آزمون نفرات فیكس تیم ملی در بازی با ژاپن بودند و نکته جالب این لیست، غیبت آندرانیک تیموریان بود.  البته مهدی طارمی هم غایب بود که غیبت او، شاید تنبیهی باشد برای این بازیکن جوان.  راز اینکه چرا کروش زودتر از موعد ترکیب تیمش را اعلام کرده، فردای آن روز فاش شد.

چیزی که برای تیم ملی ایران نگران کننده بود، ستاره های ژاپنی بودند. سامورایی ها با ارزش تقریبی 49.2 میلیون پوند بیش از سه ستاره برابر ستاره های ایران در بازار نقل و انتقالاتی فوتبال دنیا ارزش دارند. کیسوکه هوندا ستاره ژاپنی باشگاه میلان ایتالیا گرانترین بازیکن این تیم است که با قراردادی 7.7 میلیون پوندی از زسکا موسکو به این تیم پیوسته است.بعد از هوندا شینجی کاگاوا قرار دارد که با رقمی معادل 7 میلیون پوند در دورتموند توپ می زند.همین دو بازیکن با ارزش تقریبی 14.7 میلیون پوند گرانتر از کل تیم ملی ایران هستند چون بنا به ادعای ترانفسر مارکت ارزش کل بازیکنان ایران 14.1 میلیون یورو است.

مسابقه ایران - ژاپن شروع شد و کروش همان طور که وعده داده بود، روی جوانان سرمایه گذاری کرد.  ایران در نیمه اول توسط ترابی به گل رسید و با خوردن یک گل روی اشتباه علیرضا حقیقی، نتیجه مسابقه یک - یک شد. بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

وحید هوجیچ سرمربی ژاپن پس از پایان این مسابقه گفت که تیمش قصد داشته در تهران، ایران شکست دهد

کیسوکه هوندا ستاره ژاپن هم از تماشاگران ایرانی تمجید کرد و گفت که آن ها عالی بودند.  کروش هم با وجود اینکه تیمش به تساوی مقابل تیم قدرتمند ژاپن دست یافته بود گفت: فوتبال ژاپن 24 سال از فوتبال ایران جلوتر است. آندرانیک تیموریان کاپیتان تیم ملی هم که در دقایق اضافی نیمه دوم و به نیت وقت کشی وارد زمین شد، گفت: می توانستیم برنده باشیم. علیرضا حقیقی دروازه بان ایران هم که روی اشتباه او گ خوردیم، گفت: همه گلرهای بزرگ اشتباه می کنند، من هم اشتباه کردم.

البته حقیقی بعد از مسابقه، با ناراحتی گفته بود که بهتر است عادل فردوسی پور دیگر اسم او را در برنامه نود نیاورد اما او فراموش کرده بود که بازیکن تیم ملی است و همه مردم ایران حق اظهار نظر کردن در مورد تیم ملی را دارند.
برچسب ها: تنبیه ، هوندا ، میلان ، توپ
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
0
1
بازیکنان جوان تیم ملی بدون ترس و خیلی شجاعانه بازی کردند و در اکثر دقایق بازی نسبت به ژاپنی ها سر بودند و می توانستند برنده از زمین بیرون بیایند، علت کم آوردن بازیکنان ما در مقابل تیمهای سرعتی ژاپن و کره در گذشته استفاده بی رویه از بازیکنان پا بسن گذاشته بوده است،متأسفانه بعضی از کارشناسان فوتبال زحمات بازیکنان جوان ما را نادیده گرفته و اظهار داشته اند بازیکنان ملی پوش ژاپن شاداب نبودند ولی این نکته بارز را نادیده گرفتن که ملی پوشان جوان ما عین آب خوردن از ژاپنی ها توپ ربایی می کردند!
نظرات بینندگان