arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۳ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

ادعای هاآرتص: ايران براي يک يهودي آمريکا، ويزاي خبرنگاري صادر کرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هاآرتص نوشت: ایران برای یک یهودی آمریکا، ویزای خبرنگاری صادر کرده است.

به گزارش انتخاب ؛ این روزنامه اسرائیلی در گزارشی نوشت: ایران ماه گذشته در اقدامی بی سابقه، یک ویزای خبرنگاری برای نشریه یهودی دیلی فوروارد صادر کرد.

براساس این گزارش، فرم دریافت ویزای خبرنگاری توسط این روزنامه،‌حدود دو سال پیش برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پر شده بود. این وزارتخانه مجوز فعالیت خبرنگاران خارجی را صادر می کند و در نهایت در بیستم ژوئیه، برای این روزنامه، ویزای خبرنگاری صادر کرد.

روزنامه نیویورک تایمز در این باره نوشت، به نظر می رسید صدور این ویزا، بخشی از تلاش های ایران برای تاثیرگذاری در جامعه یهودی به نفع توافق هسته ای ایران بین این کشور و قدرت های جهانی است که در چهاردهم ژوئیه به دست آمد.

وزارت خارجه ایران گفته است که این ویزا برای سی روز است، ولی مجله فوروارد می گوید که این ویزا برای هفت روز است و نامی از خبرنگارشان که قرار است به ایران سفر کند، نبرده اند و گفته اند که نام او تا زمان بازگشت از ایران، محرمانه باقی خواهد ماند.

جین ایزنر(Jane Eisner) سردبیر این نشریه، روز پنج شنبه در بیانیه ای اعلام کرد، توافق به دست آمده با ایران، برای جامعه یهودیان آمریکا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و ما یک خبرنگار به ایران فرستاده این که بتواند برای خوانندگان ما گزارش درستی درباره این مسئله تهیه کند که ایرانی ها درباره این توافق، آمریکا و اسرائیل چه فکری می کنند.

ایزنر در ادامه گفت، ما حدود دو سال با دولت ایران مذاکره داشتیم تا توانستیم این فرصت را به دست آوریم و ما گزارش خبرنگار اعزامی خود به ایران را بر روی وب سایت و نسخه کاغذی این نشریه منتشر خواهیم کرد.
نظرات بینندگان