arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۹ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

راهنماى گشت وگذار در جاده چالوس

گرماى تابستان تهران احتمالاً براى بسيارى از مردم پايتخت، واقعا آزاردهنده است. در روزهاى دور و در دوره قاجار كه خبرى از وسايل خنك كننده نبود، گرماى تابستان به قدرى تهرانى ها را آزار مى داد كه در اين فصل سال، دو سوم جمعيت شهر به منطقه خوش آب وهواى شميران و ديگر ييلاقات اطراف آن پناه مى بردند و پايتخت به شدت خلوت مى شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حالا اما از آن شميران سرسبز و خنك، خبرى نيست و در آن چنارستان بزرگ كه هفت دره داشت و هفت رود در آن جارى بود، به قدرى برج و آپارتمان ساخته اند و باغ هاى كهنسال را چنان ويران كرده اند كه ديگر نه خنك است و نه هواى لطيف و مطبوعى دارد، ولى خوشبختانه در اطراف تهران،از قديم ييلاقات بسيارى وجود داشته است كه نواحى مختلفى از دماوند و فيروزكوه در شرق تا لواسانات در شمال شرق و كن و سولقان و طالقان در غرب تهران را شامل مى شود.

بخشى از اين مناطق ييلاقى هم در مسير دو جاده محبوب تهرانیها، يعنى چالوس و هراز واقع شده و تعدادشان آنقدر زياد است كه مجال معرفى شان در یک اینفوگرافیک نيست، بنابراين تنها به چند ييلاق خوش آب وهواى واقع در جاده چالوس می پردازيم كه تقريبا براى همه تهرانى ها قابل دسترسى است و امكانات گردشگرى مناسبى دارند.

فرض ما بر اين است كه در اين گشت وگذار خاطره انگيز، خودروى شخصى داشته باشيد و توصيه مان نيز اين است كه براى اين سفر، حتما كفش مناسب كوهنوردى سبك به پا كنيد و كلاه آفتابگير و عينك آفتابى هم داشته باشيد و اگر چادر مسافرتى هم برداريد، ضرر نمى كنيد.


راهنماى گشت وگذار در جاده چالوس
برچسب ها: چالوس ، طالقان ، کیش ، بلیط کیش
نظرات بینندگان