arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

کشتار 50 هزار شهروند عراقي در مدت يک سال توسط داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

يک سازمان حقوقي عراقي از کشته شدن حدود 50 هزار شهروند عراقي به دست داعش در مدت يک سال گذشته خبر داد.

کميسارياي حقوق بشر عراق روز چهارشنبه اعلام کرد که گروهک تروريستي داعش در طول يک سال تجاوز به عراق، حدود 50 هزار شهروند عراقي را به قتل رسانده و بيش از سه ميليون عراقي را نيز آواره کرده است.

"مسرور أسود" عضو کميسارياي حقوق بشر عراق گفت: گروهک تروريستي داعش از زمان اشغال مناطقي از عراق در دهم ژوئن 2014، 400 زن را که اکثر آنان ايزدي بوده اند، ربوده است و در اين مدت 3 ميليون و 25 هزار عراقي نيز از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.

اسود وضعيت آوارگان عراقي را فاجعه بار توصيف و تاکيد کرد: نقش دولت عراق براي کمک رساني به آوارگان در سطح مطلوب نيست.

وي تصريح کرد: از زمان سلطه داعش بر مناطق وسيعي از عراق که امروز اولين سالروز آن است، اين گروه جنايت هاي بسياري را مرتکب شده که معروف ترين آن جنايت اسپايکر، زندان بادوش، البونمر و البوفهد است که صدها نظامي و غيرنظامي عراقي در اين جنايت ها قرباني شدند.

عضو کميسارياي حقوق بشر عراق همچنين خاطرنشان کرد، گروه تروريستي داعش زناني را از مناطق مختلف به ويژه از دشت نينوا در شمال عراق ربود.

عليرغم اينکه داعش کنترل بسياري از مناطقي را که در استان هاي ديالي، نينوا و صلاح الدين در شمال اشغال کرده بود، از دست داده است، اما همچنان شهرهايي از استان الانبار در عراق و نيز شهر موصل مرکز استان نينوا در اشغال اين گروه است و نيروهاي عراقي با کمک نيروهاي داوطلب مردمي و نيروهاي پيشمرگه براي خارج کردن مناطق تحت اشغال داعش از اشغال اين گروه تلاش مي کنند.

منبع : العالم
نظرات بینندگان