arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۳۸۷۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴

واکنش "البرادعي" به ادامه خشونت ها در مصر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئيس سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي عنوان داشت :حوادثي که پس از 30 ژوئن 2013 (تظاهرات براي برکناري مرسي) در مصر اتفاق افتاد، کاملا مخالف با نقشه راهي بود که براي مصر تدوين شده بود.

به گزارش پايگاه اينترنتي شبکه خبري الجزيره، محمد البرادعي، رئيس سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي و معاون مستعفي رئيس‌جمهوري پيشين مصر در کنفرانس «وضعيت اتحاديه اروپا» که در ايتاليا برگزار شد، عنوان داشت: نقشه راه اصلي که براي آينده مصر روي آن تمرکز شده بود مبتني بر برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري زودهنگام و عزل آبرومندانه محمد مرسي( رئيس‌جمهوري برکنار شده مصر) بود.

وي افزود: پس از عزل مرسي، توافق شد نظام سياسي ايجاد شود که در آن همگان از جمله اخوان المسلمين حضور داشته باشند و روند آشتي و گفت‌وگوي ملي فراگير آغاز و راه‌حل مسالمت‌آميزي براي تحصن‌ها پيدا شود. اما تمامي اين امور ناديده گرفته و خشونت آغاز شد.

البرادعي در سخنان خود تصريح کرد: بهار عربي يک رخداد نيست، بلکه يک روند دنباله‌دار است که اروپا از قرن شانزدهم تا قرن بيستم از آن عبور کرد. انقلاب فرانسه نيز انقلابي زيبا بود اما در پي آن تروريسم و خشونت صورت گرفت و پادشاه به قدرت بازگشت و 90 سال طول کشيد تا ثبات در اين کشور برقرار شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان