arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳

فیصل مقداد: حمله اسرائیل به غزه فاجعه بی‌سابقه بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشست وزرای خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی برای بررسی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه امروز (سه شنبه) در مقر این سازمان در جده آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعود فیصل، وزیر خارجه عربستان در سخنرانی خود در آغاز نشست وزرای خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی گفت: حملات اسرائیل به غزه فاجعه‌ای بی‌سابقه است.

وی تاکید کرد که دودستگی میان امت اسلامی که به دلیل‌ فتنه‌ها بوجود آمده است، به این امر منجر شد که رژیم صهیونیستی جنایت‌های خود را تکرار کند.

سعود فیصل با تاکید بر این که آنچه که جهان از حملات رژیم صهیونیستی به غزه شاهد آن است، از تمام مرزهای انسانی پا فراتر گذاشته است، گفت: هدف اسرائیل ریشه کن کردن وجود فلسطینی‌ها است.

این مقام عربستانی افزود: تمام جهان شاهد وحشی‌گری اسرائیل علیه مردم نوار غزه شده است.

وی اظهار کرد: ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان دستور اختصاص 300 میلیون ریال برای کمک درمانی به فلسطینی‌ها را داد، صندوق توسعه نیز با ارائه 500 میلیون دلار برای بازسازی‌ در نوار غزه کمک کرد.

وی عنوان داشت: اسرائیل از انواع سلاح‌ها برای حمله به غیرنظامیان بی‌گناه در داخل خانه‌هایشان استفاده می‌کند و در حملات اسرائیل افراد غیرنظامی به ویژه کودکان هدف قرار می‌گیرند.

سعود فیصل گفت: ما باید به مسئولیت خود برای توقف این حملات شدید که هویت فلسطینی‌ها را هدف قرار داده است، عمل کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان تصریح کرد: اسرائیل تا زمانی که محاکمه نشود از اهداف خود دست برنخواهد داشت.

در این جلسه وزیر خارجه فلسطین و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز سخنرانی خواهند کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان