arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳

آمریکا سانحه هوایی تهران را تسلیت گفت/ خیر مقدم هارف به والیبالیست های ایرانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ˈماری هارفˈ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری هفتگی خود ورود اعضای تیم ملی والیبال ایران به آمریکا را خیر مقدم و سانحه هوایی ایران 140 را به خانواده های قربانیان این حادثه تسلیت گفت.


به گزارش روز سه شنبه پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، ماری هارف روز گذشته(دوشنبه) گفت: علاقه مندم ورود مردان تیم ملی والیبال ایران به آمریکا را خیرمقدم بگویم و برای آنها درمجموعه بازی های دوستانه شان در مقابل تیم ملی والیبال آمریکا آرزوی موفقیت کنم.

تیم ملی والیبال ایران پنج شنبه گذشته برای انجام چند بازی دوستانه وارد لس آنجلس شد. این تیم تاکنون یک بازی از مجموعه چهار بازی دوستانه با تیم ملی والیبال آمریکا را برگزار کرده است.

سه بازی دیگر تیم ملی والیبال در روزهای 23، 24 و 25 مرداد در جنوب کالیفرنیا انجام خواهد شد.

هارف با اعلام این مطلب که بازی ها به صورت زنده از بخش فارسی زبان تلویزیون ˈ صدای آمریکاˈ پخش خواهد شد، گفت: ما تاکنون فراوان درباره دیپلماسی ورزش و اهمیتی که برای آن قائل هستیم، صحبت کرده ایم و این نمونه دیگری از این موضوع است.

این مقام آمریکایی در واکنش به حادثه هوایی روز یکشنبه در تهران گفت : به نمایندگی از دولت آمریکا به خانواده ها و دوستان قربانیان پرواز هواپیمایی سپاهان تسلیت می گویم.

وی افزود: ما هنوز هیچ گزارشی را درباره حضور احتمالی شهروندان آمریکایی در میان مسافران این هواپیما دریافت نکرده ایم اما می دانیم که مسوولان ایرانی در حال بررسی علت سقوط این هواپیما هستند.

در سانحه هوایی ایران 140 شرکت سپاهان که صبح یکشنبه هفته جاری در تهران روی داد ازمجموع 48 سرنشین هواپیما 39 نفر کشته و 9 نفر از مصدومان نیز در بیمارستان بستری شدند که حال چند تن از آنان وخیم گزارش شده بود.

ماری هارف همچنین در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره این که ˈ آیا ایران و آمریکا درباره تشکیل دولت جدید ˈحیدر العبادیˈ به عنوان نخست وزیر پیشنهادی عراق اتفاق نظر دارند؟ˈ، گفت: شما باید موضع ایران در این زمینه را از خود آنها بپرسید. ما در این باره با ایرانی ها صحبتی نکرده ایم، بنابر این من از تصمیم آنها درباره این تصمیم جدید اطلاعی ندارم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این نشست خبری در پاسخ به اینکه نظر شما در مورد مواضع ایران در ارتباط با داعش و گروه های وابسته به القاعده درعراق و سوریه چیست؟ گفت: ما می دانیم که ایران از حکومت سوریه حمایت کرده است و این موضوع نیز مهمترین نگرانی ما را در این کشور تشکیل می دهد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: سانحه ، القاعده ، داعش ، هواپیما
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۸
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
0
10
تسلیت فایده نداره با دکتر ظریف و دولت تدبیر همکاری کنید و تحریم رو یردارید. مردم ایران دیوونه که نیستند.
نظرات بینندگان