arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۴۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۳

واکنش آیت الله سیستانی به تخریب مرقدها و مساجد در نینوا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 آیت الله ˈعلی سیستانیˈ مرجع تقلید شیعیان عراق، تخریب مرقدها و مساجد در استان ˈنینواˈ توسط گروهک تروریستی ˈداعشˈ را محکوم کرد و گفت: این جنایات لزوم همکاری جامعه بین الملل را با دولت عراق به اثبات رساند.


به گزارش روز شنبه پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی ˈالعراقیهˈ، آیت الله سیستانی همچنین بر ضرورت همکاری میان جریانهای سیاسی در عراق به منظور به تصویب رساندن قوانین مهم معطل باقی مانده همچون قانون بودجه سال جاری و دادگاه عالی فدرال تاکید کرد.

ˈسید احمد صافیˈ نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه شهر کربلا گفت: امیدواریم جناحهای سیاسی به دور از کشمکش های سیاسی منافع شهروندان عراقی را مراعات کنند.

وی افزود: ما بارها تاکید کردیم که با توجه به شرایط بغرنج کنونی عراق و چالش های فراروی بغداد، دولت آینده باید از پایگاه و پذیرش مردمی گسترده ای بهره مند باشد و از حمایت نمایندگان فراکسیونهای مختلف در پارلمان برخوردار باشد تا بتواند برای رویارویی با بحران های موجود، طرحهای ضروری را پی ریزی کند.

گروه تروریستی داعش با همکاری برخی کشورهای منطقه ای و عوامل رژیم بعث عراق در هفته های اخیر با حمله به استان های ˈالانبارˈ و ˈنینواˈ ، برخی مناطق این استانها را اشغال کرده است .
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان