arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۳

اسرئیل، آتش بس خود را هم نقض کرد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: بعید است آتش بس موقت میان نوار غزه و اسرائیل پایدار بماند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ؛ ارتش اسرائیل نیم ساعت قبل از آغاز این آتش بس حملات خود را به نوار غزه تشدید کرد و توپخانه های اسرائیل منزلی را در رفح جنوب نوار غزه هدف قرار دادند.

در این خانه افراد زیادی حضور داشتند و در این حمله سه نفر شهید و شمار زیادی نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر، المیادین در گزارش دیگری خبر داد که اسرائیل ، خود آتش را نقش کرده و مجدداً غزه را بمباران کرده است!

این درحالیست که نیم ساعت قبل از آتش بس، عملیات ارتش اسرائیل در شرق رفح، شمال و شرق غزه نیز بسیار شدید بود.

ارتش اسرائیل از شب گذشته در عملیات خود ویران کردن منزل فلسطینیان را هدف قرار داد. شمار زیادی از این منازل به ویژه خانه خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی حماس در منطقه الشجاعیه در شرق غزه ویران شد.

گروه های مقاومت نیز در برابر این حملات اسرائیل سکوت نکردند و به پرتاب موشک های خود ادامه دادند. موشک های مختلفی به تل آویو و بئر السبع پرتاب شد. از سوی دیگر اوضاع انسانی در نوار غزه بسیار وخیم است.

وزارت بهداشت فلسطین شمار شهدا را دویست و نود نفر اعلام کرده است و تا کنون چهل و هشت کودک،پانزده سالخورده و بیست و چهار زن در تجاوز اسرائیل به شهادت رسیدند. اسرائیل در حملات خود به زن و کودک رحم نمی کند. بیمارستان های نوار غزه با کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی روبرو هستند به ویژه آنکه شمار زخمی ها به یک هزار و هفتصد نفر نزدیک شده است. شهروندان فلسطینی از این فرصت آتش بس دوستانه می توانند استفاده کنند تا نیازهای خود را تامین کنند. به دلیل این که اسرائیل در حملات خود کورکورانه و بی هدف رفتار می کنند، فلسطینیان در منازل خود باقی ماندند.

اسرائیل تعهد خود را به این آتش بس دوستانه پنج ساعته در نوار غزه اعلام کرده است. در چند ساعت گذشته محافل سیاسی و رسانه ای اسرائیل توجه زیادی به عملیات نفوذ نیروهای مقاومت به منطقه صوفا داشتند و آن را بسیار خطرناک ارزیابی کردند. همچنین امروز هیئتی از اسرائیل به مصر می رود و با مقامات این کشور دیدار خواهد کرد.

قاهره میانجی گفتگوهای اسرائیل و طرف های فلسطینی است ولی هیئت این رژیم هیچ دیداری با طرف های فلسطینی نخواهد داشت. در درگیری های روزهای گذشته خسارت های اقتصادی زیادی به اسرائیل وارد شد ولی بعید است این آتش بس موقت پایدار بماند به ویژه آنکه نیروهای مقاومت خود را برای یک نبرد طولانی آماده کرده اند و عملیات گروه های مقاومت، اسرائیلی ها را غافلگیر کرده است
نظرات بینندگان